شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم
شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم
رئیس‌جمهوری چین امروز (یکشنبه) در کنگره حزب کمونیست کشورش به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ اشاره کرده و در مورد تایوان گفت که "قاطعانه" مبارزه بزرگی را علیه "جدایی‌طلبی و مداخله" انجام داده‌ و این عزم و توانایی "قوی" را برای حفاظت از حاکمیت کشور و تمامیت ارضی و مخالفت با استقلال تایوان نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری چین امروز (یکشنبه) در کنگره حزب کمونیست کشورش به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ اشاره کرده و در مورد تایوان گفت که “قاطعانه” مبارزه بزرگی را علیه “جدایی‌طلبی و مداخله” انجام داده‌ و این عزم و توانایی “قوی” را برای حفاظت از حاکمیت کشور و تمامیت ارضی و مخالفت با استقلال تایوان نشان می‌دهد.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از خبرگزاری تاس، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین امروز (یکشنبه) در پکن افتتاح شد و تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

حدود ۲۳۰۰ نماینده مجمع به نمایندگی از ۹۶.۷ میلیون تن از اعضای حزب حاکم چین، نتایج پنج سال اخیر را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و اهداف و مقصودهای توسعه این کشور را برای پنج سال آینده و احتمالاً برای یک دوره طولانی‌تر تصویب خواهند کرد. مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی تحت تدابیر امنیتی شدید آغاز شد.

شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز در جریان سخنرانی افتتاحیه این کنگره حزبی که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت کشورش به کنترل همه‌جانبه هنگ‌کنگ دست یافته و آن را از “هرج و مرج” به “حکومتداری” تبدیل کرده است.

رئیس‌جمهوری چین همچنین تاکید کرد که پکن “قاطعانه” مبارزه بزرگی را علیه جدایی‌طلبی و مداخله در تایوان به راه انداخته است. او با تاکید بر اینکه در مورد تایوان “مصمم” است، گفت که این نشان‌دهنده “عزم و توانایی قوی پکن برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و مخالفت با استقلال تایوان است.”

شی همچنین از حکومت حزب کمونیست خود در این نشست بزرگ رهبری که در آن انتظار می‌رود سومین دوره تاریخی قدرت را به او تحویل دهند و او برای سومین مرتبه رئیس‌جمهوری چین شود، تمجید کرد.

شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم

او خطاب به حاضران در “تالار بزرگ خلق” در پکن گفت: بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، کنگره بسیار مهمی است که در لحظه حساسی تشکیل شده است، زمانی که کل حزب و مردم از همه اقوام در حال آغاز سفر جدیدی برای ساختن همه‌جانبه یک کشور سوسیالیستی مدرن و حرکت به سوی هدف صد ساله دوم هستند.

شی جینپینگ افزود که چین “مردم و زندگی آنها” را در اولویت قرار داده و در هنگام مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹ مورد تحسین بین‌المللی قرار گرفت. وی گفت که چین “در بالاترین سطح از ایمنی و سلامت مردم محافظت کرده و در هماهنگی پیشگیری و کنترل همه‌گیری و توسعه اجتماعی و اقتصادی به نتایج مثبت قابل توجهی دست یافته است.”

رئیس‌جمهوری چین همچنین گفت که از اقتصاد خصوصی حمایت می‌کند و به بازار اجازه می‌دهد نقش تعیین‌کننده‌ای در تخصیص منابع داشته باشد. به گفته او، هدف پکن رشد اقتصادی با کیفیت بالاست و پنج سال آینده برای ایجاد یک قدرت سوسیالیستی مدرن بسیار مهم خواهد بود.

شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم

شی جینپینگ گفت: ما باید یک سیستم اقتصادی بازار سوسیالیستی در سطح بالا بسازیم… سیستم مالکیت عمومی را بی‌لحظه تحکیم و توسعه دهیم، توسعه اقتصاد خصوصی را بی‌امان تشویق و حمایت کنیم، نقش تعیین‌کننده بازار را در تخصیص منابع به طور کامل بازی کنیم و برای نقش دولت عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس‌جمهوری چین همچنین گفت که سرکوب فساد به دست او “خطرات نهفته جدی” را در حزب کمونیست حاکم و ارتش این کشور از بین برده است. او خطاب به هیات‌های حاضر با اشاره به کمپینی که به گفته منتقدان برای محدود کردن مخالفان داخل این حزب استفاده شده است، گفت: مبارزه با فساد یک پیروزی قاطع به دست آورده و به طور همه‌جانبه تثبیت شده و خطرات نهفته جدی در حزب، دولت و ارتش را از بین برده است.

شی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در شاخه نظامی حزب – “ارتش آزادی‌بخش خلق” – شد و مجددا تأکید کرد که چین استفاده از قوه قهریه را برای تحت کنترل درآوردن جزیره خودگردان تایوان رد نخواهد کرد. به گفته او، چین ایجاد یک ارتش در کلاس جهانی را تسریع و توانایی خود را برای فراهم کردن قابلیت بازدارندگی استراتژیک تقویت خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری چین گفت: اتحاد مجدد قطعا باید محقق شود و اتحاد مجدد قطعا محقق خواهد شد. مساله تایوان تنها باید به دست مردم چین حل و فصل شود. ما به تلاش برای دورنمای اتحاد مجدد صلح‌آمیز با بیشترین صداقت و بیشترین تلاش‌ها پایبند خواهیم بود، اما هرگز متعهد به کنار گذاشتن استفاده از زور نخواهیم بود و این گزینه را برای انجام همه اقدامات لازم محفوظ می‌دانیم.

او همچنین گفت که اقدامات انجام شده پس از اعتراضات بزرگ در هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ نظم را برقرار کرده و تضمین کرد که هنگ‌کنگ به دست میهن‌پرستان اداره می‌شود.

شی جینپینگ در بخش دیگری از سخنانش گفت که پکن با “ذهنیت جنگ سرد” در دیپلماسی بین‌المللی مخالف است، اما او هیچ اشاره‌ای به روابط ضعیف با ایالات متحده نکرد. او با بیان اینکه “پکن هرگز به دنبال هژمونی نخواهد بود و هرگز درگیر توسعه‌طلبی نخواهد شد”، گفت: چین قاطعانه با همه اشکال هژمونی و سیاست اعمال زور، با ذهنیت جنگ سرد، مداخله در سیاست داخلی سایر کشورها و استانداردهای دوگانه مخالف است.

شی جینپینگ: کنترل کامل بر هنگ‌کنگ به دست آمده است/در مورد تایوان مصمم هستیم

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا