شی جین پینگ: ارتش چین مهیای نبرد باشد
شی جین پینگ: ارتش چین مهیای نبرد باشد

رئیس جمهوری چین با اشاره به چالش‎های عصر جدید، از ارتش این کشور خواست آمادگی‎های نظامی خود را برای نبرد در میدان جنگ افزایش دهند. به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین از ارتش این کشور خواست با افزایش توانایی‎های نظامی، خود را مهیای جنگیدن […]

رئیس جمهوری چین با اشاره به چالش‎های عصر جدید، از ارتش این کشور خواست آمادگی‎های نظامی خود را برای نبرد در میدان جنگ افزایش دهند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین از ارتش این کشور خواست با افزایش توانایی‎های نظامی، خود را مهیای جنگیدن در میدان رزم کنند.

وی در جمع نظامیان عالی رتبه این کشور از افزایش چالشهای پیش روی چین و لزوم تلاش ارتش برای تضمین امنیت و توسعه تجهیزات سخن گفت.

به گفته شی که همزمان رئیس کمیته نظامی مرکزی است، نیروهای مسلح چین باید در مواجهه با عصر جدید، راهبردهای ویژه ای بیندیشند و مسئولیت آمادگی برای نبرد را بپذیرند.

وی در این باره گفت: جهان با دوره‎ای از تغییرات بزرگ مواجه است که در یک قرن گذشته بی ‏سابقه است و چین همچنان از فرصت راهبردی برای پیشرفت برخوردار است.

به گفته شی، نیروهای مسلح چین نیازمند افزایش مهارت پاسخگویی به فوریت‎های نظامی، ارتقاء سطح توانایی عملیات‎های مشترک و ایجاد انواع جدیدی از نیروهای رزمی است.

اظهارات شی در حالی بیان شد که وی روز چهارشنبه نیز به تایوان درباره استقلال طلبی هشدار داد./مهر