صادرات تجهیزات دفاعی با رفع تحریم تسلیحاتی
صادرات تجهیزات دفاعی با رفع تحریم تسلیحاتی
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اگر تحریم‌های تسلیحاتی برداشته شود راه صادرات باز می‌شود، گفت: ما امروز در بحث تأمین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه آیین تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران در واکنش به تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا، اظهار داشت: برنامه جمهوری اسلامی ایران با گذشته هیچ فرقی نخواهد کرد؛ امروز ما خودکفا هستیم و اگر تحریم‌ها برداشته شود، راه صادرات باز می‌شود.”صادرات تجهیزات دفاعی با رفع تحریم تسلیحاتی ”

وی ادامه داد: ما در بحث تأمین تسلیحات مورد نیاز کشورمان به خارج نیاز نداریم و خودکفا هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران چند مزیت دارد که نخستین مزیت آن برای ما به دست آوردن یک پیروزی سیاسی است، دومین مورد در رفع تحریم‌های تسلیحاتی نیز بازشدن دست ایران برای صادرات است که در واقع روی آمریکایی‌ها با این کار کم می‌شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ و پاسخ ایران به این تهدیدات، گفت: ترامپ در گذشته امتحان خود را در مقابله با ایران پس داده است؛ آن‌ها این حرف‌های بی معنی را بار‌ها بیان کرده‌اند، مانند گذشته که اعلام کرده بودند قرار است ۵٢ نقطه ایران را بزنند و ما هم دیدیم که چگونه این کار را انجام دادند؛ آن‌ها مانند گذشته، نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.”صادرات تجهیزات دفاعی با رفع تحریم تسلیحاتی ”

اظهارات اخیر مقامات آمریکایی بیشتر در راستای تامین منافع خود بوده و آنها سعی دارند با استفاده از مکانیزم تعیین شده در برجام تحریم‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کنند. اما آمریکایی‌ها فراموش کردند که از برجام خارج شده‌اند و نمی‌توانند به عنوان یک عضو از آن استفاده کنند. یادآوری می‌کنم تمامی مشکلات حاضر به دلیل نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی آمریکا بوجود آمده است. همانطور که رییس جمهور روحانی گفتند چنانچه آمریکا می‌خواهد حسن نیت خود را نشان دهد ابتدا باید تحریم‌ها را لغو کند. لغو تحریم‌ها علیه ایران بخشی از تعهدات آمریکا بود.”صادرات تجهیزات دفاعی با رفع تحریم تسلیحاتی ”

«برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ زمانی می‌تواند در حل تنش موجود کارایی داشته باشد که تمامی اعضاء پایبند باشند. آمریکا سعی دارد با نقض قوانین بین‌المللی تنها منافع خود را تامین کند. قطعا جامعه بین المللی از رعایت قوانین بین المللی توسط تمامی اعضا استقبال می‌کند، اما نیت آمریکا در این زمینه صادق و با احترام متقابل نیست. آمریکایی‌ها بعد از دوسال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند و فقط به دنبال اهداف یکجانبه و خودسرانه خود هستند. با این رویکرد واشنگتن قطعا بازگشت غیر قابل قبول خواهد بود.»

  • منبع خبر : فارس