صادقی: امیدواریم با کسب سهمیه جهانی هندبال ایران دیده شود
صادقی: امیدواریم با کسب سهمیه جهانی هندبال ایران دیده شود
ملی‌پوش هندبال گفت: در آسیا کار سختی داریم اما برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم و هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم.

ملی‌پوش هندبال گفت: در آسیا کار سختی داریم اما برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم و هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم.

به گزارش صبح اقتصاد، افشین صادقی در خصوص شانس کسب سهمیه جهانی هندبال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: خیلی سخت است، تنها ۵ تیم از آسیا جواز مسابقات جهانی را می‌گیرند. برای المپیک هم تنها یک سهمیه از آسیا داریم. برای کسب این مجوزها کشورهای آسیایی مثل عربستان، بحرین و کویت تلاش زیادی می‌کنند. ما هم تلاش خود را برای کسب سهمیه می‌کنیم و از پیش باخته به زمین نمی‌رویم.

ملی‌پوش هندبال گفت: همه بازی‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا حتی مقابل اندونزی و استرالیا برای ما حکم فینال را خواهد داشت و هیچ بازی را دست کم نمی‌گیریم. ما هم حریف دست و پا بسته ای نخواهیم بود و مطمئن باشید با همه قوا و با تمام انگیزه راهی مسابقات عربستان می‌شویم و کسب سهمیه می‌کنیم.

وی در خصوص غیبت برخی از لژیونرها در مسابقات قهرمانی آسیا به ویژه الله کرم استکی گفت: نماد هندبال ایران الله کرم استکی است، او به دلیل شرایط نامناسب بدنی و مصدومیت تصمیم گرفت از تیم ملی کنار برود. این یک فرصت برای جوانتر ها است که جا پای او بگذارند. قطعا ما استکی‌ را در سال‌های آینده خواهیم داشت.

صادقی افزود: من در لیگ کویت مشغول هستم و بارها بازیکنان آن کشور از من در مورد حضور برادران استکی، سعید حیدری راد، موسوی و .. در مسابقات قهرمانی آسیا سوال کردند و معتقدند اگر ایران با ترکیب کامل به عربستان برود کشورهای عربی شانسی برای مقام ندارند.

ملی‌پوش هندبال در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: پنجمین اردوی تیم ملی را در تهران پشت سر می‌گذاریم. ما یک تورنمنت خیلی خوب در قطر داشتیم. با تیم‌های خیلی خوبی همچون قطر که نایب قهرمان جهان و اول آسیا است، عربستان میزبان مسابقات این دوره که سرمایه گذاری خوبی در این رشته داشته و کویت که بعد از چندین سال دوباره جواز حضور بین‌المللی را کسب کرده، بازی کردیم. تورنمنت خیلی خوبی بود.

وی در خصوص اعزام به تورنمنت چهار جانبه اسپانیا گفت: تورنمنت دیگری نیز در کشور اسپانیا داریم که با سه کشور لهستان، ژاپن و اسپانیا بازی خواهیم داشت. آنها در هندبال جزو ابر قدرت‌ها و صاحب سبک هستند. این مسابقات خیلی برای پیشرفت تیم ملی خوب مفید است.

وی گفت: هر چه هندبالیست‌های ما چه در بخش زنان و چه مردان در میادین بین المللی باشند هندبال موفق تری خواهیم داشت. مسابقات جهانی یعنی دیده شدن و دیدیم که زنان ایران در جهان دیده شدند. امیدوارم ما هم بتوانیم کسب سهمیه کنیم و هندبال ایران را دوباره به جایگاه اصلی اش برسانیم.