صحبت‎های ترامپ درباره موشک کروز هسته‎ای، روسیه را متعجب نکرد
صحبت‎های ترامپ درباره موشک کروز هسته‎ای، روسیه را متعجب نکرد
سخنگوی کاخ کرملین امروز سه شنبه درباره واکنش جدید «ترامپ» در خصوص جریان آتش سوزی و انفجار در روسیه، عنوان داشت که این اظهارات موجب تعجب مسکو نشده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در واکنش به ماجرای آتش سوزی و انفجار روسیه که در حین یک آزمایش موشکی رخ داد  عنوان داشته بود که این حادثه به دلیل آزمایش یک موشک کروز هسته ای رخ داده و آمریکا نیز چنین موشک هایی را در اختیار دارد.

در واکنش به این اظهارات ترامپ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: صحبت های ترامپ درباره تحقیقات آمریکا درباره فناوری موشک های پیشرفته به هیچ وجه موجب تعجب روسیه نشد.

شرکت هسته ای روس‌اتم روز جمعه اعلام کرد به علت بروز سانحه در محدوده شلیک نظامی در آرخانگلسک، هنگام اجرای آزمایش‌های سامانه پیشران واکنشی با سوخت مایع، پنج تن از کارکنان جان خود را از دست داده و ۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

اما روز شنبه کارشناسان هسته‌ای آمریکا اعلام کردند به روایت روسیه از انفجاری که در شرکت هسته ای روس‌اتم اتفاق افتاده؛ شک دارند.

گفته می شود در هنگام بروز سانحه، تیم فنی و مهندسی روس‌اتم در حال کار بر روی «منبع انرژی ایزوتوپ» برای سامانه پیشران بوده‌اند.

اما کارشناسان آمریکایی مدعی هستند این حادثه می‌تواند نتیجه آزمایش موشک کروز هسته‌ای باشد که روسیه سال میلادی گذشته ساخته است.

به ادعای این افراد، انفجار حاصل از سوخت مایع به انتشار رادیواکتیو منجر نمی ‌شود.

  • منبع خبر : مهر