صدور فراخوان «استخدام» مربی پرورشی؛ به زودی/معلمان «مهر آفرین» تعیین تکلیف می‌شوند
صدور فراخوان «استخدام» مربی پرورشی؛ به زودی/معلمان «مهر آفرین» تعیین تکلیف می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش از باز شدن سامانه «پاکنا» برای درج اطلاعات معلمان مهرآفرین که هم اکنون دارای ابلاغ معلمی هستند، خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از باز شدن سامانه «پاکنا» برای درج اطلاعات معلمان مهرآفرین که هم اکنون دارای ابلاغ معلمی هستند، خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد، رضامراد صحرایی با حضور در نهاد ریاست جمهوری به پاسخگویی برخط سوالات مردمی پرداخت و در پاسخ به سوال یکی از معلمان طرح مهرآفرین مبنی بر تبدیل وضعیت این معلمان، اظهار کرد: با سازمان اداری استخدامی صحبت کردیم. سامانه «پاکنا» ـ کارمند ایران(پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) باز شده و آنهایی که هم‌اکنون معلم هستند مشکلی ندارند، تبدیل وضعیت می‌شوند.

 وی افزود: اگر این افراد قبلا معلم بودند اما اکنون در جای دیگری کار می‌کنند نیز تبدیل وضعیت می‌شوند، اما اگر قبلا معلم نبودند و درواقع کادر اداری بودند، شامل این امر نمی‌شوند. سامانه هم‌اکنون برای درج اطلاعات افرادی که ابلاغ معلمی دارند باز شده است و کارشان انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال ادامه داد: این دولت، دولت «جبران‌ها» شده است و ما مدام در حال جبران هستیم؛ به یاری خدا امسال سالی خواهد بود که این مسائل تا حد قابل توجهی حل می‌شود.

 

پرداخت پاداش بازنشستگی به شرط تامین اعتبار

میزان پاداش فرهنگیان بازنشسته ۲۱ همت است

 

صحرایی در پاسخ به بازنشسته‌ای که در گفتگوی تلفنی خود با وزیر آموزش و پرورش مطالبه پاداش بازنشستگی خود را داشت، توضیح داد: در یک دهه گذشته بعضا برای پرداخت پاداش بازنشستگی تاخیر شش ماهه و حتی یک ساله وجود داشته است. دولت در این خصوص به شرط تامین اعتبار صراحت دارد.

وی ادامه داد: بعضا پاداش بازنشستگی وزارتخانه‌های دیگر نظیر وزارت بهداشت و حتی نیروهای مسلح هم داده نشده است و فقط ما نیستیم. این دولت به دولت محرومان و مردم مشهور شده است و تلاش خود را می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور کلی پاداش بازنشستگی آموزش و پرورش ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: دولت نمی‌تواند همزمان همه ۲۱ همت (هزار میلیارد تومان) را پرداخت کند. به ما گفتند که ۶ همت از این مبلغ را آماده می‌کنند. به محض تامین شدن این ۶ همت، پاداش ها را می‌دهیم. کار کارشناسی این امر تمام شده و به محض پرداخت، دولت حتی یک روز هم درنگ نمی‌کند و پاداش بازنشستگان را پرداخت می‌کند.

 

به عنوان وزیر از حیث کمبود معلم زیر سوال هستم

صحرایی خطاب به این بازنشسته گفت: ما وظیفه خود را انجام دادیم و از بابت این تاخیر در تامین اعتبار پوزش می‌طلبم اما آموزش و پرورش در این تاخیر تقصیر ندارد. من به عنوان وزیر از حیث کمبود معلم زیر سوال هستم که وقتی نیاز به معلم داشتیم چرا معلمان را بازنشسته کردم، اما ما راحتی معلمان را ترجیح دادیم و خودمان به عذاب افتادیم. بخشی از کمبود برای این است که بخشی از بازنشستگان با ما همراهی نکردند.

 

۵۰۹ هزار نفر به نتیجه آزمون استخدامی آموزگاری اعتراض دارند

وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی خود با یکی دیگر از شهروندان که در خصوص آزمون استخدامی آموزگاری سوالاتی داشت، تصریح کرد: امسال در آزمون استخدامی آموزگاری ۵۳۶ هزار نفر شرکت کردند که نهایتا در دو مرحله اول و تکمیل ظرفیت حدود ۲۷ هزار قبولی داشتیم. یعنی تقریبا ۵۰۹ هزار نفر به نتیجه اعتراض دارند.

وی افزود: سهم آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم ارزیابی تکمیلی ۶۰ درصد بود. من این سهم را برای آزمون دبیری تغییر دادم و سهم آزمون کتبی را ۶۰ درصد کردم اما برای آزمون آموزگاری این سهم پیش‌تر تصویب شده بود و امکان تغییر وجود نداشت. البته دلیل آن این است که در خصوص معلم ابتدایی خلق و خوی معلمی و ویژگی‌های معلمانه بیشتر مورد توجه است.

صحرایی در پاسخ به سوال دیگر این هموطن که معتقد بود در آزمون استخدامی در حق مردان اجحاف شده است، یادآورشد: نیاز کشور به معلم مرد بیشتر بود اما حد نصاب نمره ۴۷۰ برای آزمون کتبی تعیین شده بود و این امر را قانون تعیین کرده بود. از سوی دیگر در تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری در جاهایی که مردها باید حد نصاب را کسب می‌کردند، این نمره را نیاوردند هرچند سیاست ما در جذب، ۶۸ درصد از مردان بود.
یک میلیون دانش‌آموز به راهیان نور اعزام می‌شوند

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به هموطن دیگری درباره اهمیت توجه به مسائل پرورشی در کشور، خاطر نشان کرد: امسال با همکاری ستاد راهیان نور یک میلیون دانش آموز را به راهیان نور اعزام خواهیم کرد و حضور روحانیون به عنوان یاران تربیتی ما در مدارس در قالب طرح امین شروع شده و باز هم نیاز ما بیش از اینهاست.

 

صدور فراخوان استخدام مربی پرورشی؛ به زودی 

وی افزود: همچنین به زودی فراخوان استخدام مربیان پرورشی صادر خواهد شد و ما در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم.

صحرایی در پاسخ به هموطن دیگری درباره دغدغه معلمان مدارس غیردولتی توضیح داد: موضوع استخدام شما معلمان غیر انتفاعی در دستور کار ما قرار گرفته است و در آزمون استخدامی امسال هم این موضوع رعایت شده است. می دانیم که معلمان خوبی در مدارس غیر انتفاعی هستند و در بحث حقوق‌ها، سازمان مدارس غیردولتی مکلف شده در بعضی جاها مطابق قانون کار پرداختی داشته باشد.

  • منبع خبر : ایسنا