صدور ویزا برای زائران اربعین حذف شد
صدور ویزا برای زائران اربعین حذف شد
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: صدور ویزا برای زائران اربعین حذف و زائران تنها با گذرنامه، براساس هماهنگی و بیمه‌نامه به زیارت می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با سپهبد محمد بدر، معاون وزیر کشور عراق و هیأت همراه دیدار و تفاهم نامه‌ای با هیأت عراقی امضا کرد.

ذوالفقاری گفت: در این دیدار تصمیماتی برای حل مشکل زائران اربعین گرفته شد تا رفت و آمد برای زائران آسان شود. بر این اساس صدور ویزا برای زائران اربعین حذف و زائران تنها با گذرنامه، براساس هماهنگی و بیمه نامه به زیارت می‌روند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: قرار شد دو کشور در خصوص بازگشایی مرز خسروی تلاش کنندکه اگر زمینه رفت‌و‌آمد در آن مسیر حل شد به تردد زائران کمک شود. براساس توافق از اول محرم انتقال مواد غذایی بدون گرفتن عوارض و از مرز سومار انجام می‌شود.

وی افزود: آمادگی داریم امکانات حمل‌ونقل زائران را در اختیار طرفین عراقی قرار دهیم تا به زائران کمک شود. با نهایی شدن تفاهم قرار شد، تردد زائران اربعین از دهم محرم شروع شود، زیرا با زیاد شدن زمان اربعین با ازدحام جمعیت در دو طرف مرز‌ها مواجه نشویم.

ذوالفقاری یادآور شد: ظرفیت‌ها محدود است و اگر مردم همکاری نکنند، ارائه خدمات از جمله اسکان و تغذیه امکان‌پذیر نخواهد بود. با تدبیر و مدیریت مناسب جمعیت بیشتری به زیارت می‌روند.

  • منبع خبر : فارس