بازی سختی پیش رو داریم/ما می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی صعود  کنیم
بازی سختی پیش رو داریم/ما می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی صعود  کنیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با یک سایت آلمانی درباره قرعه کشی جام جهانی و تیم ملی ایران به صحبت پرداخت. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایتRBB۲۴ درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. بازیکن پیشین هرتابرلین  که در حال‌ حاضر بدون باشگاه است، در برلین رشد کرده است و […]

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با یک سایت آلمانی درباره قرعه کشی جام جهانی و تیم ملی ایران به صحبت پرداخت.

اشکان دژاگه، کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با سایتRBB۲۴ درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

بازیکن پیشین هرتابرلین  که در حال‌ حاضر بدون باشگاه است، در برلین رشد کرده است و سابقه بازی در ولفسبورگ و لیگ قطر را هم در کارنامه خود دارد.

گفت‌وگوی این سایت آلمانی با دژاگه را مرور می‌کنیم:

* ارزیابی شما از قرعه‌کشی ایران در جام جهانی چیست؟

قرعه‌کشی خیلی رویایی و خوب بود. من مدت‌ها منتظر چنین روزی بودم که با چه تیم‌های در جام جهانی هم گروه می‌شویم. گروهی که ما در آن قرار گرفته‌ایم سخت‌ترین گروه جام جهانی است.

* شانس‌تان را برای صعود به دور حذفی جام جهانی چطور ارزیابی می‌کنید؟

گروه ما می‌توانست آسان‌تر باشد ولی ما آمادگی مقابله با چنین تیم‌هایی را داریم. بازی برابر پرتغال و ‌اسپانیا، بازی با ستارگان دنیاست. ما می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی صعود  کنیم. قطعا حریف آسانی برای پرتغال و ‌اسپانیا نخواهیم بود و مطمئنا آن‌ها بازی راحتی برابر ما نخواهند داشت.

* در آلمان صحبت‌های زیادی در مورد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران می‌شود خودتان ارزیابی‌تان از تیم‌ ‌ملی چیست؟

من فکر می‌کنم  که ما در طی چهار سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌ایم. در جام جهانی ۲۰۰۴ در گروه سختی قرار داشتیم ولی برابر آرژانتین نشان دادیم که چه تیم خوبی هستیم. ما در حال‌ حاضر از آن تیم بهتر شده‌ایم و بازیکنان زیادی هستند که در اروپا پا به توپ هستند و بازی می‌کنند. تیم ما انگیزه زیادی دارد. ما بدون باخت و با قدرت به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافته‌ایم.

* کارلوس کی‌روش چه تاثیری در پیشرفت تیم‌ ‌ملی ایران داشته است؟

ما باید کلاه‌مان را برای کارلوس کی‌روش به نشانه احترام برداریم. کارهایی که او برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام داده است فوق‌العاده‌ است. بازیکنان پیشرفت خیلی خوبی زیر نظر او داشتند. ما خیلی خوشحالیم که سرمربی هم‌چون کارلوس کی‌روش در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حضور دارد و ما زیر نظر او کار می‌کنیم.

* آیا می‌توان ایران را قدرت پنهان فوتبال جهان دانست؟

بله. حقیقتا همین طور است. در بازی‌های ایران ۱۰۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌روند. اگر حتی ورزشگاه بزرگ‌تر از این نیز بود شاید بیش‌تر از این تماشاگر به ورزشگاه می‌آمدند. مردم ایران عاشق فوتبال هستند. ما اخیرا در جام‌های جهانی در رده پایه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و من امیدوارم که آن‌ها بتوانند در آینده عملکرد خوبی در تیم‌ ‌ملی داشته باشند.

* شما در حال‌ حاضر بدون تیم هستید ولی کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران محسوب می‌شوید. اگر یواخیم لوو بود، شما حتی به تیم‌ ‌ملی دعوت نمی‌شدید چه برسد به کاپیتانی تیم‌ ‌ملی؛ چطور با این شرایط در تیم‌ ‌ملی ایران حضور دارید؟

این نشان از اعتماد بالای کارلوس کی‌روش به من می‌دهد و من از این اعتماد او سپاسگزار هستم. متاسفانه وضعیت الان دست خودم نیست. این چیزها در فوتبال رخ می‌دهد. این اعتماد کارلوس کی‌روش به من انگیزه‌ام را دو چندان می‌کند. به همین خاطر است که تمام تلاشم را برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران انجام خواهم داد.