صعود شاخص کل فرابورس در طی معاملات هفته گذشته
صعود شاخص کل فرابورس در طی معاملات هفته گذشته

شاخص فرابورس در جریان معاملات هفته گذشته با روند صعودی همراه شد و در ارتفاع ۹۹۷ واحد قرار گرفت. در هفته‌ ای که گذشت دادوستد یک هزار و ۳۶۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس در حالی رقم خورد که حجم معاملات فرابورس با رشد یک درصدی […]

شاخص فرابورس در جریان معاملات هفته گذشته با روند صعودی همراه شد و در ارتفاع ۹۹۷ واحد قرار گرفت.

در هفته‌ ای که گذشت دادوستد یک هزار و ۳۶۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس در حالی رقم خورد که حجم معاملات فرابورس با رشد یک درصدی و ارزش این دادوستدها با افزایش ۲۳۹ درصد مواجه شد.

همچنین نگاهی به جدول ارزش مبادلات فرابورس به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در این مدت بازارهای اول و دوم میزبان جابه‌جایی ۴۲۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال بودند که نشان‌گر افزایش ارزش و کاهش حجم دادوستدها در این دو بازار است.

افزون بر این مبادلات سهام در بازار پایه نیز در هفته گذشته به نقل‌ و انتقال ۸۵۶ میلیون سهم در تابلوهای مبادلاتی این بازار انجامید که ارزش یک هزار و ۲۸۴ میلیارد ریالی را رقم زد.

از سوی دیگر دست به دست شدن ۷۷ میلیون ورقه به ارزش مبادلاتی ۲۵ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی در هفته گذشته رقم خورد که مبادله ۲۶ میلیون ورقه بدهی به ارزش بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال، موجب رشد چشم‌گیر حجم و ارزش دادوستدهای اوراق بدهی شد.

در همین حال صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با نقل‌ و انتقال ۵۲ میلیون ورقه به ارزش ۶۶۲ میلیارد ریال، رتبه دوم را به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به خود اختصاص دادند.

جابه‌جایی‌های صورت‌گرفته میان خریداران و فروشندگان اوراق گواهی تسهیلات مسکن نیز در این مدت به مبادله ۳۰ هزار ورقه تسه به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن منتهی شد.

همچنین گروه محصولات شیمیایی با در اختیار گرفتن سهم ۲۷ درصدی از ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام در هفته گذشته رتبه نخست را در میان صنایع فرابورسی در اختیار گرفت.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز در بیشتر روزهای مبادلاتی هفته گذشته روند صعودی را دنبال کرد و در نهایت در ارتفاع ۹۹۷ واحدی قرار گرفت تا بازدهی شاخص فرابورس از ابتدای امسال به ۵٫۷ درصد برسد.