صلحی که نقش نظامیان افغانستان در آن تضمین نشود، پذیرفتنی نیست
صلحی که نقش نظامیان افغانستان در آن تضمین نشود، پذیرفتنی نیست
رئیس جمهوری افغانستان گفت که نیروهای امنیتی این کشور صلحی گذرا نمی خواهند و صلحی که نقش این نیروها در آن تضمین نشده باشد، پذیرفتنی نیست.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از افق، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در مراسم تقدیر از نیروهای ویژه افغانستان گفت: در مورد مذاکرات صلح افغانستان با تدبیر پیش می رود و خواهان مصونیت و عزت این کشور است.

وی افزود: نیروهای امنیتی این کشور صلحی گذرا نمی خواهند و صلحی که نقش این نیروها در آن تضمین نشده باشد، پذیرفتنی نیست.

ریس جمهوری افغانستان طی اظهاراتی در مورد مذاکرات صلح افغانستان گفت: آنهایی که دیگران را به‌ زور به مذاکرات می‌کشانند، در خصوص از هم‌ پاشیدن نیروهای امنیتی ما صحبت می‌کنند، اگر این‌قدر شهامت دارند، به جای انتحار و انفجار در میدان جنگ، زور آزمایی کنند.

غنی در ادامه گفت که نیروهای امنیتی افغانستان نه برای کسب امتیاز و جایگاه که برای کشور، نظام و منافع ملی خود مبارزه می کنند.

در این مراسم همچنین «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع  افغانستان با بیان این که هدف ما این است که عملیات‌های ویژه را مطلقا توسط نیروهای امنیتی این کشور انجام دهیم، تاکید کرد که نیروهای دفاعی افغانستان به شایعاتی که در مورد عملیات‌های آنها وجود دارد، ‌اهمیتی نمی‌دهند./مهرنیوز