ضرب‌الاجل یک هفته‌ای تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی
منابع فلسطینی اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین ضرب‌الاجل یک هفته ای را برای کابینه جدید رژیم صهیونیستی تعیین کرده است تا طی آن تل آویو در تصمیم تحریم این تشکیلات صرف نظر کند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین ضرب‌الاجل یک هفته ای را برای کابینه جدید رژیم صهیونیستی تعیین کرده است تا طی آن تل آویو در تصمیم تحریم این تشکیلات صرف نظر کند.

به گزارش صبح اقتصاد، ارم نیوز به نقل از مقامات فلسطینی در این باره اعلام کرد: تشکیلات خودگردان یک هفته به کابینه اسرائیل فرصت داده است تا در تحریم های اعمال شده علیه این تشکیلات بازنگری کند.

این مقام‌های فلسطینی تاکید کردند: در صورتی که اسرائیل از تصمیم خود عقب نشینی نکند، تشکیلات خودگردان فلسطین ظرف یک هفته روند بازنگری در روابط با اسرائیل و اجرای تصمیمات اخیر شورای مرکزی را آغاز خواهد کرد.

در همین راستا، احمد مجدلانی، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت: رهبری فلسطین در حال بررسی همه گزینه‌ها برای پاسخ به تحریم‌های جمعی اسرائیل است.

مجدلانی افزود: قطعا ظرف این هفته موضوع شفاف‌تر خواهد شد و رهبری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما با تصمیمات اسرائیل به عنوان نوعی مجازات دسته جمعی علیه فلسطینی‌ها و رهبری آنها برخورد می‌کنیم و این تلاشی برای ایجاد ترس، ارعاب و ​​نگرانی از اقدامات فلسطینی‌ها برای محاکمه اسرائیل در مجامع بین‌المللی است.

مجدلانی همچنین تاکید کرد: اسرائیل با استفاده از ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی تلاش می‌کند تا حق ما برای دفاع از حقوق و سرزمین‌مان را مصادره کند و ادامه این اقدامات ما را بر آن خواهد داشت تا با اتخاذ تدابیری با همان قدرت و شدت مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه “وضعیت در سرزمین‌های فلسطین هر لحظه ممکن است منفجر شود”، خاطرنشان کرد: این امر ناشی از عملکرد کابینه جدید اسرائیل به رهبری جناح راست افراطی است.

وی همچنین تصریح کرد: عدم پایبندی اسرائیل به توافقات امضا شده با ساف و کنار گذاشتن این توافق‌ها، رهبری فلسطین را ناگزیر به خروج از آن می‌کند و ما نمی‌پذیریم که تنها طرف متعهد به این توافقات باشیم.

کابینه رژیم صهیونیستی جمعه اتخاذ اقدامات لازم برای واکنش به تشکیلات خودگردان فلسطین به خاطر موافقت سازمان ملل با صدور حکم از سوی دادگاه لاهه درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد.

منابع حاضر در نشست کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کردند، این رژیم چند گزینه برای فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین دارد که از جمله آن لغو مجوز ورود شخصیت‌های مهم فلسطینی به اراضی اشغالی است.

اخیرا مجمع عمومی سازمان ملل با پیشنهاد صدور حکم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موافقت کرد.

  • منبع خبر : ایسنا