ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است
ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است
رئیس قوه قضاییه گفت: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی و هفتمین روز مسئولیت خود در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه حضور یافت.”ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است”

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار که مدیران مرکز، روسای کل و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در آن حضور داشتند، ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه گفت: ماموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود.

محسنی اژه‌ای مبنای کار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه، قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، به‌هنگام و به‌روز دانست و در همین زمینه تاکید کرد که اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضایی محقق نخواهد شد.

رئیس دستگاه قضا افزود: تنزه و رعایت تقوا در قوه قضاییه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهمتر و ضروری‌تر است و متقابلا مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه قضاییه صیانت کند باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضاییه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است.

رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضاییه را باید جدی بگیرید، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تقدیر از عملکرد رئیس، مدیران و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حقیقتا دلسوزانه، خیرخواهانه، پدرانه، به قصد اصلاح و با رویکرد پیشگیرانه انجام مسئولیت می‌کند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه طی سخنانی اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در راستای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در دستگاه قضایی کشور، سعی دارد که با پیش‌بینی بموقع، پیشگیری به‌هنگام و اقدام بجا، وظیفه خود را در همه عرصه‌ها بدرستی انجام دهد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه، بر تاثیرگذاری اقدامات این مرکز در زمینه‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه امروز بیش از گذشته اقدامات خود را از طریق هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین انجام می‌دهد.

  • منبع خبر : ایسنا