طالبان: عاملان حمله قندهار به اهدافشان نمی‌رسند/”افغانستان منزوی” به نفع هیچکس نیست
طالبان: عاملان حمله قندهار به اهدافشان نمی‌رسند/”افغانستان منزوی” به نفع هیچکس نیست
محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن "دلخراش" خواندن حمله به مسجد شیعیان در قندهار گفت به عاملان حمله به مسجد فاطمیه می‌گوییم با این اقدامات نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن “دلخراش” خواندن حمله به مسجد شیعیان در قندهار گفت به عاملان حمله به مسجد فاطمیه می‌گوییم با این اقدامات نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

به گزارش صبح اقتصاد، محمد نعیم ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با الجزیره حمله تروریستی روز جمعه به مسجد فاطمیه در قندهار که بزرگترین مسجد شیعیان در این ولایت است را دلخراش خواند و گفت این حمله توسط افرادی انجام شد که افکار افراطی را اتخاذ کردند اما به آن‌ها می‌گویم که با این اقدامات نمی‌توانند اهدافشان را محقق کنند.

در بعد سیاسی نیز نعیم، از جامعه بین المللی خواست تا با به رسمیت شناختن رژیم در افغانستان، مسئولیت‌های خود را در قبال افغانستان به عهده بگیرند.

وی گفت: ما کنترل وضعیت امنیتی در افغانستان را در دست گرفته‌ایم و اوضاع در حال حاضر بسیار بهبود یافته و جهان شاهد آن است. ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که افغانستان را منزوی نکنند زیرا این وضعیت به نفع هیچکس نیست.

نعیم گفت که به رسمیت شناختن دولت افغانستان توسط کشورهای همسایه و جامعه بین المللی این دولت را تقویت کرده و به آن در مواجهه با مشکلات داخلی کمک می‌کند.

وی افزود که این جنبش به تعهدات خود در جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هر کشوری متعهد است.

نعیم تصریح کرد: ما به آنچه در توافقنامه دوحه قول داده بودیم متعهد هستیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ کس از کشور ما علیه هیچ کشوری استفاده کند. این حق مردم افغانستان است که جهان دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین عنوان داشت: همه افغانها حق شهروندی و عبادت دارند و حقوق همه شهروندان تضمین شده است. دولت ما جامع است و شامل عناصری از اقشار مختلف جامعه است.

پیشتر امیر خان متکی وزیر خارجه افغانستان، جامعه بین المللی را به نقض حقوق مردم افغانستان به دلیل عدم به رسمیت شناختن دولت موقت متهم کرده بود و گفت که به رسمیت نشناختن دولت جدید بی انصافی است. متکی افزود که دولت تشکیل شده توسط طالبان دارای تمام معیارهای شناخته شده در سطح بین المللی است.

طالبان تقریباً در ۱۵ اوت به موازات آخرین مرحله خروج نظامیان آمریکایی که در پایان همان ماه به پایان رسید، کنترل تمام افغانستان را به دست گرفت.