طراحی‌های نویسنده مرده منتشر می‌شود
طراحی‌های نویسنده مرده منتشر می‌شود

طراحی‌های یان بنکس نویسنده فقید اسکاتلندی پنج سال پس از درگذشتش منتشر می‌شود. به نقل از بوک‌سلر، انتشارات «اوربیت» بریتانیا قصد دارد تا کتابی را که شامل طراحی‌های اوریجینال یان بنکس، نویسنده فقید اسکاتلندی است منتشر کند. این کتاب پس از انتشار مجموعه‌ای از داستان‌های علمی-تخیلی درباره جامعه‌ فضایی آرمانی منتشر می‌شود. این سومین کتاب […]

طراحی‌های یان بنکس نویسنده فقید اسکاتلندی پنج سال پس از درگذشتش منتشر می‌شود.

به نقل از بوک‌سلر، انتشارات «اوربیت» بریتانیا قصد دارد تا کتابی را که شامل طراحی‌های اوریجینال یان بنکس، نویسنده فقید اسکاتلندی است منتشر کند.

این کتاب پس از انتشار مجموعه‌ای از داستان‌های علمی-تخیلی درباره جامعه‌ فضایی آرمانی منتشر می‌شود.

این سومین کتاب از این نویسنده است که پس از درگذشتش منتشر می‌شود.

این کتاب تجلیلی از دیدگاه این نویسنده به مسایل فرهنگی و دربرگیرنده طراحی‌ها و نقاشی‌هایی است که تا پیش از این جایی منتشر نشده بود. بیشتر این آثار توسط نویسنده و معمولا پیش از شکل گرفتن یک رمان جدید، کشیده شده‌اند.

این کتاب توسط بنیاد یان بنکس و با همکاری کن مک‌لئود دوست قدیمی بنکس گردآوری شده‌اند.

مجموعه‌ای از اشعار این نویسنده اسکاتلندی که تابستان ۲۰۱۳ بر اثر سرطان درگذشت، نیز سه سال پیش به همت مک لئود به دست چاپ سپره شد.

با توجه به توضیحاتی که توسط مک لئود به این طراحی‌ها افزوده شده می‌توان منظور نویسنده فقید را از هر یک از این طرح‌ها که درباره تاریخ، زبان، تکنولوژی، فلسفه و ارزش‌های فرهنگی است، دریافت.

این کتاب به صورت همزمان در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا و آمریکا منتشر می‌شود.

بنکس نویسنده پرکار و محبوبی بود و هم آثار داستانی و هم غیرداستانی در کارنامه‌اش داشت و هم داستان‌های علمی تخیلی می‌نوشت.

تیم هالمن ناشر این کتاب گفته است: رمان‌های فرهنگی یان بنکس با لذت از سوی میلیون‌ها نفر خوانده شده و انتشار این کتاب دستاورد بزرگی از نظر تصویر کردن دیدگاه‌های فرهنگی وی است.

یان بنکس در ۵۹ سالگی و در حالی درگذشت که نوشتن آخرین رمانش به نام «لاشه شکار» را به اتمام برده بود. او نوشتن این کتاب را که درباره یک بیمار مبتلا به سرطان است، وقتی شروع کرد که از بیماری خودش اطلاعی نداشت.   بنکس تقریبا در پایان راه نوشتن این کتاب بود که متوجه شد خودش هم به سرطان مبتلا شده است. این کتاب ۱۱ روز پس از درگذشت او به بازار آمد.

بنکس در سال ۲۰۰۸ به عنوان یکی از ۵۰ نویسنده بزرگ بریتانیا از سال ۱۹۴۵ به بعد معرفی شد.