طرح‌ «برقراری ثبات در حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری» ‌‌به مجلس ارائه شد
طرح‌ «برقراری ثبات در حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری» ‌‌به مجلس ارائه شد

رئیس سازمان بسیج رسانه از ارائه طرحی به مجلس توسط سازمان بسیج رسانه برای کمک به برقراری ثبات در حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری خبر داد. مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ بسیاری از پیشکسوتان و یا سرمایه‌های عرصه رسانه به علل مختلف از جمله عدم تأمین مالی از خبرنگاری کناره‌گیری می‌کنند اما […]

رئیس سازمان بسیج رسانه از ارائه طرحی به مجلس توسط سازمان بسیج رسانه برای کمک به برقراری ثبات در حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری خبر داد.

مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ بسیاری از پیشکسوتان و یا سرمایه‌های عرصه رسانه به علل مختلف از جمله عدم تأمین مالی از خبرنگاری کناره‌گیری می‌کنند اما نهادهایی نظیر سازمان بسیج رسانه درصدد رفع این معضلات و برقراری ثبات لازم در این حرفه هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه احزاب سیاسی از خبرنگاران به‌ عنوان اهرمی برای فشار بر رقبای خود استفاده می‌کنند عنوان کرد:‌ این موضوع سبب می‌شود بسیاری از خبرنگاران در درازمدت دچار سرخوردگی شوند و آسیب‌های شغلی و حرفه‌ای بسیاری بر آنان وارد شود.

بصیری با اشاره به اینکه احزاب سیاسی نباید خبرنگاران را ویترینی برای ارائه مطالب خودشان قرار دهند تصریح کرد: سازمان بسیج رسانه در دورنمای فعالیت‌ها و اهداف درازمدت خود قصد دارد با تقویت کارکردهای این نهاد،‌ ثبات و تثبیت حرفه‌ای لازم را در شغل خبرنگاران ایجاد کند.

وی یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های سازمان بسیج رسانه را وارد آمدن فشارهای متعدد به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دانست و ابراز داشت: فشارهای سیاسی و تنگناهای مالی علاوه بر فراری دادن خبرنگاران از عرصه خبر موجب می‌شود سرمایه‌های بی‌شماری در این حوزه به هدر رود.

رئیس سازمان بسیج رسانه روی آوردن خبرنگاران به محیط‌های کاری دیگر را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت:‌ اهالی رسانه به علت ارتباطات خوبشان نسبت به سایر اقشار جامعه برای کار سریع‌تر جذب محیط‌‌های اداری می‌شوند در حالی‌که به عقیده ما این موضوع یک خطر بزرگ برای جامعه خبرنگاری است.

وی با ابراز تأسف از وضعیت بغرنج بسیاری از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه و عدم حمایت‌های لازم از آنان تصریح کرد: بسیاری از این سرمایه‌های ارزشمند در غربت ناشی از سال‌ها کار رسانه‌ای دار فانی را وداع می‌گویند در حالی‌که کسی برای رفع دغدغه‌های آنان اقدامی نمی‌کند.

بصیری از ارائه طرحی به مجلس توسط سازمان بسیج رسانه برای کمک به برقراری ثبات در حرفه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری خبر داد و افزود: امیدواریم با مساعدت قوه مقننه شاهد به بار نشستن هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خبرنگاران و اعتلای روزافزون این حرفه مقدس باشیم.