طرح الحاق مانعی در مسیر صلح خاورمیانه است
طرح الحاق مانعی در مسیر صلح خاورمیانه است
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، طرح الحاق ارارضی فلسطینی مانع از حل درگیری‌های خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از روسیاالیوم، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت، طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی امیدها برای حل بحران خاورمیانه از طریق راه‌کار تشکیل دو کشور را نقش بر آب می‌کند.”مسکو: طرح الحاق مانعی در مسیر صلح خاورمیانه است”

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اول ژوئیه را موعد آغاز اجرای طرح مورد نظرش برای الحاق شهرک‌های اسرائیلی و غور اردن در کرانه باختری به اسرائیل اعلام کرده و امید دارد که واشنگتن چراغ سبز نشان دهد.”مسکو: طرح الحاق مانعی در مسیر صلح خاورمیانه است”

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گابی اشکنازی، وزیر خارجه و بنی گانتس، وزیر جنگ دوشنبه با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل دیدار کردند. فریدمن در این دیدار تأکید کرد اگر اسرائیلی‌ها حمایت آمریکا را از طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری می‌خواهند باید دولت وحدت اسرائیل دیدگاه و موضع کامل خود را با وضوح درباره حمایت از هرگونه طرح یکجانبه‌ای اعلام کند.

درحالی که گانتس و اشکنازی با اشتیاق از طرح صلح ترامپ حمایت می‌کنند گانتس بارها تأکید کرده که برای اجرای آن با هماهنگی طرف‌های دیگر یعنی فلسطینی‌ها و اردنی‌ها تلاش خواهد کرد نه اینکه به صورت یکجانبه آن را اجرا کند.

فلسطینی‌ها به طور کامل با این طرح مخالفت کرده و اردن هشدار داده که در صورت الحاق غور اردن در روابط با اسرائیل بازنگری خواهد کرد.

نتانیاهو یکشنبه به شهرک‌نشینیان اعلام کرد که اول ژوئیه ۱۳۲ شهرک به اراضی اشغالی ملحق خواهند شد اما بقیه طرح که شامل غور اردن است بعدا اجرایی خواهد شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد آمریکایی‌ها مایلند دولت این رژیم دیدگاه متحدی درباره طرح الحاق داشته باشد به این دلیل که ترامپ به مشکلات داخلی آمریکا-اعتراضات علیه نژادپرستی و بحران کرونا- مشغول است و می‌داند که الحاق یکجانبه اراضی مشکلاتی را برای آمریکا در خارج ایجاد می‌کند. هم‌پیمانان آمریکا در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با این اقدام مخالفند. حزب دموکرات آمریکا نیز با آن مخالف است. حتی مسئولان شهرک‌های اسرائیلی نیز به دو دسته تقسیم شده‌اند. برخی الحاق را ترجیح می‌دهند و برخی با کل طرح مخالفند چراکه معتقدند شامل تشکیل کشور فلسطین است.

در این گزارش آمده است که صفحه الحاق یکجانبه اراضی اواسط اوت بسته خواهد شد چراکه آن زمان کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اوج خود خواهد بود.

روزنامه تایمز اخیرا نوشت که موافقت آمریکا با طرح یکجانبه الحاق در اول ژوئیه بسیار بعید است. یک منبع آمریکایی اعلام کرد که این مسئله و ترسیم نقشه‌ها احتمالا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

به گزارش شبکه ۱۲ نقشه‌ها در گفتگوهای روز یکشنبه بین اسرائیلی‌ها و فریدمن ارائه نشد. ارتش اسرائیل و دستگاه امنیتی هنوز به جزئیات طرح نتانیاهو دست نیافته‌اند.

  • منبع خبر : ایسنا