طرح دوفوریتی مجلس برای «اخذ مالیات بر عایدی سرمایه» کلید خورد
طرح دوفوریتی مجلس برای «اخذ مالیات بر عایدی سرمایه» کلید خورد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه، در مجلس کلید خورد تا از منازل مسکونی خالی مالیات دریافت شود. زهرا سعیدی  با اشاره به جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: طبق این طرح، افرادی که به تعداد اعضای خانوارشان منزل مسکونی […]

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه، در مجلس کلید خورد تا از منازل مسکونی خالی مالیات دریافت شود.

زهرا سعیدی  با اشاره به جمع آوری امضا برای طرح دوفوریتی مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: طبق این طرح، افرادی که به تعداد اعضای خانوارشان منزل مسکونی دارند، از مالیات بر مسکن معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که در ساخت و ساز هستند تا ۵ سال از زمان ساخت منازل مسکونی، از پرداخت مالیات معالف هستند اما بعد از پنج سال اگر منازل مسکونی را که ساخته اند به فروش نرسانند، باید مالیات آن را بپردازند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مالیات حاصل از این بخش به صندوقی واریز می شود و در اختیار بانک مسکن برای پرداخت وام قرض الحسنه به مسکن اولی ها قرار خواهد گرفت.

سعیدی تاکید کرد: تلاش داریم تا هر چه سریع تر بررسی دو فوریت این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افرادی که دستی در ساخت و ساز خانه دارند، به دلایل مختلف منازلی را که می سازند بیش از ۵ سال خالی نگه می دارند تا سود اقتصادی کسب کنند اما جامعه برای این منازل هزینه های مختلفی از جمله تامین امنیت و فضای سبز می پردازد لذا در صورتی که افراد بخواهند برای کسب سود بیشتر این منازل را بیش از ۵ سال خالی نگه دارند باید مالیات آن را بپردازند.