طرح سناتور‌های آمریکایی برای حفظ تحریم‌های ایران
طرح سناتور‌های آمریکایی برای حفظ تحریم‌های ایران
برخی از اعضای سنای آمریکا اعلام کردند مخالف بازگشت دولت بایدن به توافقنامه هسته‌ای و کم کردن تحریم‌های تهران هستند.

طرح سناتور‌های آمریکایی برای حفظ تحریم‌های ایران

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد برخی سناتورهای جمهوری خواه آمریکا با ارائه پیش نویس طرحی خواستار توقف مذاکرات با ایران و نیز عدم موافقت کنگره برای بازگشت دولت بایدن به توافقنامه هسته‌ای با تهران شدند.

در این پیش نویس آمده است: بایدن نباید بدون جلب رضایت سنای آمریکا به مفاد توافقنامه هسته‌ای با ایران بازگردد.

به گفته منابع خبری این درخواست احتمالا برای آزاد شدن برخی دارایی‌های ایران در آمریکا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. این طرح خواستار آن است که دولت بایدن برای رسیدن به هر توافقی با تهران از کنگره اجازه بگیرد.

جیمز لنکفور، سناتور جمهوریخواه خواستار حفظ تحریم های ایران تا زمان توقف فعالیت های بی ثبات کننده این کشور در خاورمیانه شد.

این اقدام نخستین حرکت جدی جمهوری خواهان آمریکا برای مانع تراشی بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران و بازگشت آمریکا به تعهدات پیشین خود در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان است.

سناتورهای جمهوری خواه در این طرح تصریح کردند: سنای آمریکا نباید اجازه دهد بایدن همان راهی را برود که چند سال پیش اوباما رفت. نباید برخی اشتباهات ما در زمینه این توافقنامه تکرار شود.”طرح سناتور‌های آمریکایی برای حفظ تحریم‌های ایران”

اعضای کنگره ضمن حمایت خود از اقدام ترامپ در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران اعلام کردند: به منظور حفظ امنیت آمریکا در عرصه جهانی نباید اجازه دهیم دولت بایدن بدون موافقت کنگره هیچ توافقی را با ایران مجدد به امضا برساند.

در این نامه همچنین خواسته شده بایدن بدون مجوز کنگره نتواند تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه ایران را لغو کند و یا آن‌ها را کاهش دهد. نمایندگان مجلس آمریکا همچنین خواستار ادامه سیاست فشار حداکثری به ایران هستند.

به گفته برخی منابع خبری، مقامات آمریکایی در کنگره تلویحاً موافقت خود با این درخواست را اعلام کرده اند.

در پیش نویس این نامه همچنین آمده است جو بایدن فعلاً نباید هیچ گونه تخفیف و یا تقلیلی در زمینه تحریم‌ها علیه ایران در نظر گیرد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان