طرح ممنوعیت خروج مسئولان به دنبال صیانت از مسئولیت در نظام اسلامی است
طرح ممنوعیت خروج مسئولان به دنبال صیانت از مسئولیت در نظام اسلامی است
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که طرح ممنوعیت خروج مسئولین ارشد نظام به دنبال صیانت از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:”طرح ممنوعیت خروج مسئولان به دنبال صیانت از مسئولیت در نظام اسلامی است”

«طرح ‎ممنوعیت خروج مسئولین ارشد نظام اعلام وصول شد، معتقدم این طرح به دنبال صیانت از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی است.
باید از مسئولیت‌ها صیانت شود، صیانت از مسئولین ذیل آن قرار می‌گیرد.»

طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی در جلسه علنی چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

وی افزود: هدف این طرح پنج ماده‌ای حفظ بیت المال و صیانت از نظام اسلامی است به همین منظور منتظر هستیم این طرح در صحن مطرح شود.

رشیدی کوچی بیان کرد: در صورت تصویب این طرح ابتدا در مورد مدیران دو تابعیتی اجرا می‌شود و سپس شامل سایر مقامات نظام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، شامل وزرا، نمایندگان، معاونان وزرا می‌شود و امیدواریم پس از بررسی این طرح در صحن، با رای بالا به منظور رفع خلاء‌های موجود تصویب شود.

بنا به این گزارش، «طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» در نشست علنی روز چهارشنبه ۳ دی ماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

ساکنان بهارستان تاکنون دو بار خواسته اند طرحی را درباره ممنو‌ع خروجی مسئولان تهیه کنند. این تلاش نخستین‌بار در مجلس دهم انجام گرفت که از حد یک خبر پیش‌تر نرفت و مشخص نشد که سرنوشتش چه شد. سال‌۹۷ ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس دهم، گفته بود که طرح ممنوع الخروجی مسئولان را در دست تهیه دارند تا به این شکل، مسئولانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، مجازات شوند. او خبر از جمع‌آوری امضا هم داده بود، اما بعد‌ها نه خودش و نه دیگر نمایندگان، هیچ اشاره‌ای به سرانجام این طرح نکردند.
او در آن مقطع گفته بود: «در‌حال جمع‌آوری امضا برای طرحی هستیم که به‌موجب آن، تمامی مسئولان تراز اول کشور تا سطح استانداران و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تا دو سال ممنوع‌الخروج می‌شوند تا قوه قضائیه فرصت کافی داشته باشد به وضعیت عملکرد آن‌ها رسیدگی و مشاهده کند که فسادی در پرونده آنان وجود دارد یا خیر.» او مدعی شده بود این کار در‌راستای طرح قانون جذب حداکثری اجتماعی انجام می‌شود که بر‌اساس آن، مسئولانی که قانون را اجرا نمی‌کنند مجازات می‌شوند؛ در‌حالی‌که به‌صورت قانونی برای این موضوع ماده‌ای تعریف نشده است.
حال در دومین تلاش، یکی از نمایندگان مجلس یازدهم، از تهیه طرح یک‌فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری‌شدن مراحل قانونی در مجلس خبر می‌دهد. جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها و نماینده مردم مرودشت در مجلس، در توئیتر خود در‌این‌باره نوشت: «طرح ‎ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور را تا سپری‌شدن مراحل قانونی، تنظیم کردم و با قید یک‌فوریت به هیئت‌رئیسه ارسال گردید. این طرح به‌دنبال صیانت و حفاظت از بیت‌المال مسلمین و مسئولین و مدیران ارشد نظام است.»
  • منبع خبر : ایسنا