ظریف: آمریکا اگر خواستار گفتگو است باید به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد
ظریف: آمریکا اگر خواستار گفتگو است باید به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران پایان دهد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که ایالات متحده اگر خواستار مذاکره و گفتگو است، باید به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی احترام بگزارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه تأکید کرد: آمریکا باید به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ احترام بگزارد و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پایان دهد، اگر خواستار مذاکره و گفتگو است.

ظریف در جمع خبرنگاران در کوالالامپور تصریح کرد: ایالات متحده در حال جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است و ما نمی‌توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم آن هم تا زمانی که ایالات متحده تحمیل جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف نکند.

وی افزود: بنابراین اگر آنها خواستار مذاکره و گفتگو هستند، باید به توافق هسته‌ای احترام بگزارند. ایران خواستار نشست و دیدار با مقام‌های آمریکایی آن هم به‌خاطر برپایی صرف یک نشست نیست. ما خواستار دیدار و گفتگو هستیم به‌شرطی که نتیجه‌ای به‌همراه داشته باشد.

ترامپ اخیراً مدعی شده است که خواستار دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است. روحانی نیز تأکید کرده است که تا زمانی که آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند، تهران حاضر به گفتگو نخواهد بود.