ظریف: در برابر اقدام آمریکا علیه سپاه، عمل متقابل می‌کنیم
ظریف: در برابر اقدام آمریکا علیه سپاه، عمل متقابل می‌کنیم
وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد که در صورت قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، ایران نیز عمل متقابل خواهد کرد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد علی نجفی خوشرودی درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: در این جلسه با حضور وزیر امور خارجه، آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات پیش روی دستگاه دیپلماسی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضع گیری ظریف در این جلسه درباره تهدید آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی گفت: وزیر امور خارجه کشورمان این اقدام احتمالی آمریکا را محکوم و تأکید کرد که چنین اقدامی خطرات زیادی را ایجاد می‌کند و اگر چه ایران به دنبال تنش نبوده و نیست اما در صورتی که آمریکا چنین تصمیمی بگیرد، ایران هم اقدام متقابل انجام خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین در ادامه جلسه، وزیر امور خارجه درباره اقدامات این وزارتخانه از جمله ارسال یادداشتی به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

نجفی خوشرودی ادامه داد: همچنین ظریف از بیانیه اخیر گروه هفت انتقاد کرد و آن را نقض برجام از سوی کشورهای طرف توافقنامه قلمداد کرد.

وی بیان کرد: ظریف دیدارهای اخیر با مقامات عراق را تاریخی خواند و دستاوردهای آنها را تشریح کرد از جمله آنکه به توافق برای لایروبی اروند، صدور روادید زیارتی رایگان در روابط دو کشور و تصمیم به توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق اشاره کرد.

وی با اشاره به دیگر مباحث صورت گرفته در این جلسه گفت: ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی و بهره گیری از ظرفیت روابط با همسایگان، اقدامات بازدارنده آمریکا در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سیل زدگان کشورمان، تروریسم اقتصادی آمریکا، آخرین وضعیت اجرای اینستکس و طرح مجلس برای تروریست خواندن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در صورت اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

  • منبع خبر : مهر