ظفر به مقصد نرسید
ظفر به مقصد نرسید
ایران برای چهارمین بار پیاپی نتوانست ماهواره را به مدار خود بکشاند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد یک مقام رسمی وزارت دفاع ایران به رسانه ها گفت ، آخرین تلاش ایران برای قرار دادن ماهواره به فضا علیرغم مخالفت آمریکا با شکست روبرو شد. آخرین شکست چهارمین بار پیاپی است که ایران نتوانسته با موفقیت ماهواره را در فضا قرار دهد.”ظفر به مقصد نرسید ”

آسوشیتدپرس در آن زمان گزارش داد ، در ژانویه سال ۲۰۱۹ ، موشک ایرانی که ماهواره را به فضا منتقل می کند در مرحله سوم پرواز نتوانست به “سرعت لازم” برسد.

در فوریه سال گذشته ، ایران تلاش دیگری انجام داد. وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با NBC News فاش كرد كه این امر نیز ناكام بود. وی پس از گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ایالات متحده می تواند پشت این ناکامی ها باشد ، افزود که کشورش در حال جستجوی احتمال خرابکاری است. ایران دوباره در ماه اوت امتحان کرد ، اما ظاهرا این موشک در پرتاب پرتاب منفجر شد.

پس از دومین آزمایش ناموفق ، دیو شرمر ، همکار ارشد تحقیقاتی در انستیتوی مطالعات بین المللی میدبوری ، به NPR گفت که این یک وضعیت “آزمایش و خطا” است و توضیح داد که “سرانجام آنها به درستی این وضعیت را می گیرند.””ظفر به مقصد نرسید ”

ایران در سال ۲۰۰۹ ، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ موفق شد ماهواره را در مدار خود قرار دهد ، اما اخیراً تلاش های آنها ناموفق بوده است.