عامل بزرگترین قتل‌عام اروپا پس از جنگ جهانی دوم در انتظار حکم نهایی دادگاه
عامل بزرگترین قتل‌عام اروپا پس از جنگ جهانی دوم در انتظار حکم نهایی دادگاه

حکم دادگاه فرمانده سابق صرب که به قتل‌عام هزاران مسلمان در بوسنی متهم است امروز اعلام می‌شود.  دادگاه جنایات جنگی امروز (چهارشنبه) راتکو ملادیچ، ژنرال صرب را که در دهه ۹۰ قصد نابودی بوسنی را داشت، به آخرین نسل کشی صورت گرفته در اروپا محکوم خواهد کرد. ملادیچ که فرمانده ارتش صربهای بوسنی در جریان […]

حکم دادگاه فرمانده سابق صرب که به قتل‌عام هزاران مسلمان در بوسنی متهم است امروز اعلام می‌شود.

 دادگاه جنایات جنگی امروز (چهارشنبه) راتکو ملادیچ، ژنرال صرب را که در دهه ۹۰ قصد نابودی بوسنی را داشت، به آخرین نسل کشی صورت گرفته در اروپا محکوم خواهد کرد.

ملادیچ که فرمانده ارتش صربهای بوسنی در جریان درگیری سال ۹۲ تا ۹۵ بود و سالها به عنوان یکی از مهمترین متواریان تحت تعقیب به شمار می‌ رفت اکنون ۷۴ ساله است و شرایط جسمانی مناسبی ندارد. وکلای وی مدعی هستند که او شرایط مناسبی برای شنیدن حکم دادگاه را ندارد اما هنوز مشخص نیست که آیا در لحظه آخر تقاضای به تعویق افتادن دادگاه را ارائه خواهند داد یا خیر.

این دادگاه طی ۴ سال و در مدت ۵۳۰ روز در لاهه برگزار شد مهمترین دادگاه جنایات جنگی در اروپا از زمان برگزاری دادگاه نورمبرگ است. دادگاه بین المللی کیفری در این پرونده از شهادت ۵۹۱ نفر برای بررسی ۱۰۶ جرم جداگانه بهره برد. دادستانی درخواست حبس ابد برای این ژنرال صرب کرده است.

کارشناسان حقوقی تقریبا مطمئن هستند که ملادیچ به جرم قتل عام در جولای ۱۹۹۵ که در آن بیش از ۷ هزار پسر و مرد مسلمان به قتل رسیدند، مجرم شناخته خواهد شد.