عبدالله: هیچ کسی از توافق صلح با طالبان ضرر نخواهد کرد
عبدالله: هیچ کسی از توافق صلح با طالبان ضرر نخواهد کرد

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد هیچ کسی از توافق صلح با طالبان ضرر نخواهد کرد تنها عده محدودی در این کشور که منافع شان با جنگ گره خورده است خواستار ادامه درگیری‌ها در این کشور هستند. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کردند که اکثریت مردم این کشور خواستار […]

رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد هیچ کسی از توافق صلح با طالبان ضرر نخواهد کرد تنها عده محدودی در این کشور که منافع شان با جنگ گره خورده است خواستار ادامه درگیری‌ها در این کشور هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کردند که اکثریت مردم این کشور خواستار پایان جنگ و برقراری صلح در این کشور هستند.

وی تصریح کرد که تنها عده محدودی در افغانستان که منافع شان را در جنگ دنبال می‌کنند خواستار ادامه درگیری‌ها در این کشور هستند.

عبدالله اظهار داشت: توافق صلح با طالبان به نفع تمام مردم افغانستان است و هیچ کسی از روند صلح با طالبان متضرر نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که مردم نباید تصور کنند که روند صلح تنها به نفع عده محدودی در این کشور است.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت: باید تمام مردم افغانستان خود را در روند صلح سهیم بدانند زیرا هیئت مذاکره کننده در گفت‌وگو با طالبان خواسته‌های اقشار مختلف این کشور را در نظر خواهد گرفت.

اظهارات ریاست اجرایی دولت افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که شماری از احزاب سیاسی این کشور از ترکیب هیئت مذاکره کننده با طالبان ناراضی هستند.

اخیرا دولت افغانستان هیئتی ۱۲ نفره را برای آغاز گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان تشکیل داده است که اکثریت اعضای آن را مقامات ارشد دولت این کشور تشکیل می‌دهند.

احزاب سیاسی افغانستان نیز هیئت مذاکره کننده‌ای را تشکیل دادند که به صورت جداگانه از دولت با اعضای دفتر سیاسی طالبان مذاکره کنند.