عبدالکریم حسن در قامت مرد سال آسیا
عبدالکریم حسن در قامت مرد سال آسیا

وقتی نام مدافع چپ قطری در بین سه مرد نهایی مرد سال آسیا قرار گرفت کمتر کسی تصور دریافت جایزه از سوی او را داشت اما او این عنوان را از آن خود کرد و در ادامه کنفدراسیون آسیا مورد هجمه شدیدی قرار گرفت. به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالکریم حسن، مدافع چپ السد قطر […]

وقتی نام مدافع چپ قطری در بین سه مرد نهایی مرد سال آسیا قرار گرفت کمتر کسی تصور دریافت جایزه از سوی او را داشت اما او این عنوان را از آن خود کرد و در ادامه کنفدراسیون آسیا مورد هجمه شدیدی قرار گرفت.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد عبدالکریم حسن، مدافع چپ السد قطر بعد از نمایش موفق به همراه این تیم و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان نامزد دریافت عنوان مرد سال آسیا شد و در نهایت نیز این جایزه را از آن خود کرد. کیفیت نه چندان قابل اعتنای او نسبت به دیگر مدعیان دستیابی به این عنوان باعث شد تا هجمه شدیدی علیه کنفدراسیون شکل گیرد و خیلی‌ها این عنوان را هدیه ای اف سی به او تلقی کنند و آن را بیشتر مرتبط به روابط قطری‌ها بدانند.

عبدالکریم حسن اما در جدال دیشب تیمش در نیمه نهایی جام ملت‌ها برابر امارات کیفیت فوق العاده‌ای از خود به جا گذاشت تا روی انتخاب کنفدراسیون آسیا برای انتخابش به عنوان مرد سال آسیا صحه بگذارد. حرکات پا به توپ این بازیکن از جناح چپ و پایه‌گذاری حملات تیمش و در نهایت نیز با دستیابی به یک برد تاریخی فینال آسیا را جشن گرفت. این مدافع که عضو تیم السد قطر است در لیگ قهرمانان نیز نمایش قابل قبولی از خود به جا گذشته بود و در مرحله نیمه نهایی برابر پرسپولیس تیمش را حذف شده دید.

عبدالکریم حسن ۲۵ ساله که در دوران بازیگری تنها سابقه حضور در السد را در کارنامه دارد، ۷۶ بازی ملی را تا پیش از فینال پشت سر گذاشته که در آن موفق به ثبت ۱۰ گل ملی شده است. او دومین جام ملت‌های خود را تجربه می‌کند و در دوره قبلی این رقابت‌ها در استرالیا تنها دو بازی فرصت حضور به دست آورد. او در این دوره اما ۵ بار در ترکیب تیم ملی قطر به میدان رفته و تنها جدال با کره جنوبی را به دلیل محرومیت حضور نداشت. مدافع چپ السد و مرد سال آسیا در لیگ قهرمانان این فصل نیز ۱۱ بازی را در ترکیب تیمش بوده و موفق به ثبت یک گل شده و باید دید در فینال جام ملت‌ها نیز موفق خواهد شد در قامت مرد سال آسیا به بزرگترین افتخار تاریخ کشورش دست یابد یا خیر./ورزش سه