عبدی: غیبت طارمی بازی با لبنان را پیچیده‌تر کرد/ مشکلات تیم ملی را مدیریت کنند
عبدی: غیبت طارمی بازی با لبنان را پیچیده‌تر کرد/ مشکلات تیم ملی را مدیریت کنند
یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید مشکلات تیم ملی باید آنقدر کوچک باشد که به اعتراض نرسد و باید آن را مدیریت کرد

به گزارش صبح اقتصاد یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید مشکلات تیم ملی باید آنقدر کوچک باشد که به اعتراض نرسد و باید آن را مدیریت کرد.

حسین عبدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیروزی ایران مقابل لبنان در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی به ظاهر ساده‌ای می‌آمد اما با دفاع و سخت کوشی تیم لبنان کار سخت شد. گل باد آورده‌ای را به ثمر رساندند و دو عامل باعث به ثمر رسیدن این گل شد. باد بسیار کمک کرد و بازیکنان ما توپ را دنبال نکردند و در بازی ژاپن هم این اشتباه را انجام داده بودیم. تمرکز لازم برای این‌که توپ را تا انتها دنبال کنند، از دست رفت و این بر پیچیدگی بازی اضافه کرد.

او ادامه داد: آن‌ها بیشتر و سختکوش تر از گل‌شان حمایت می‌کردند و ما هم سعی کردیم در این بازی سانترهای زیادی داشته باشیم که آن‌ها همه را دفع می‌کردند. بازی به شکلی پیش رفت که یا باید یک کار فوق العاده انجام می‌دادیم یا آن‌ها باید اشتباه می‌کردند. روی گل اول‌مان دفاع آن‌ها اشتباه کرد و نتوانست توپ را دفع کند که آزمون فوق‌العاده به توپ ضربه زد. گل بعدی هم سه دقیقه بعد اتفاق افتاد که این نشان می‌دهد بازیکنان ما روحیه این را دارند که هر لحظه از پتانسیل و ظرفیت خودشان استفاده کنند و این قابل تقدیر است.

این پیشکسوت فوتبال در رابطه با غیبت مهدی طارمی گفت: فکر نمی‌کنم این‌ها اتفاقات بزرگی باشد و می‌توانند مدیریت کنند. ما باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و یکی از دلایلی که این بازی را پیچیده تر کرد غیبت طارمی بود چون هماهنگی بین آزمون و طارمی می‌توانست برای ما مفید باشد و زودتر از این‌ها تیم به گل برسد. وقتی با این شکل و شمایل یکی از ارکان تیم در زمین غایب است، استرس تیمی بیشتر می‌شود.

او با بیان این‌که این‌ها جوانان تیم ملی هستند و گاهی ممکن است اتفاقاتی هم رخ دهد، عنوان کرد: جوری باید مدیریت کرد که نه به شخص و نه به تیم ملی ضربه وارد شود. به نظر من باید هر چه سریع تر این مشکلات را حل کنند و مدیریت کرد اما به هر حال شخصیت سرمربی هم باید حفظ شود.

عبدی درباره حواشی اواخر بازی ایران و لبنان گفت: اینگونه احساس کردم که سردار به اسکوچیچ گفت این جنجال‌ها به نفع تیم نیست و باید از زمان به درستی استفاده کرد. توانستند از زمان باقی مانده به درستی هم استفاده کنند. در فوتبال از این اتفاق‌ها می‌افتد اما به هر حال توانستیم گل بعدی را هم به ثمر برسانیم. این مسائل در فوتبال وجود دارد اما نباید اصل قضیه را فراموش کنیم که توانستیم در چند دقیقه برگردیم و پیروز شویم.

او درباره  نامناسب بودن شرایط بازیکنان تیم ملی و اعتراض آن‌ها نسبت به این مشکلات بیان کرد: تیم ملی یک کشور نماد آن کشور است و باید تمام توان‌مان را بگذاریم که شان و شخصیت تیم حفظ شود. مشکلات تیم ملی باید آنقدر کوچک باشد که به این نوع اعتراضات نرسد. به نظر من باید مشکلات تیم ملی را مدیریت کرد و با وجود مشکلاتی که در ایران وجود دارد، نماد یک کشور را باید در جایگاه بالایی قرار دهیم تا سریع تر این شرایط بهتر شود.