هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم، نژاد و مذهبی وجود ندارد
هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم، نژاد و مذهبی وجود ندارد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان تاکید کردند: همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم، نژاد و مذهبی روا ندارند. حضرت آیت الله خامنه ای […]

رهبر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان تاکید کردند: همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچ گونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم، نژاد و مذهبی روا ندارند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این نامه که از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به مولوی عبدالحمید ابلاغ شد، تصریح کردند: ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیاندیشند و در راه آن تلاش کنند.
متن کامل نامه حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خطاب به مولوی عبدالحمید به این شرح است:
جناب آقای مولوی عبدالحمید دام التوفیقه
سلام علیکم
مرقومه جنابعالی خطاب به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دریافت و به استحضار ایشان رسید.
معظم له از اظهار علاقمندی شما به نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانبداری، حمایت و دفاع از کشور و آرمان های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرده و فرمودند: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند براساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و و مذهبی روا ندارند. ما هم به جد معتقدیم همه باید با هم در کنار هم و در صفوف فشرده واحدی به سربلندی و عزت ایران اسلامی بیاندیشند و در راه آن تلاش کنند و اجازه ندهند دشمنان این مرز و بوم و خناسان وابسته به آن در این صف واحد تفرقه افکنده و کارشکنی کنند.»
به این امید که با الهام از تعالیم اسلامی و تمسک به اصول قانون اساسی، همه ما به عنوان ایرانی بتوانیم در جهت اعتلای کشور و تامین منافع ملی و تحکیم وحدت و یکپارچگی گام برداریم و نقش خود را در انجام وظائف دینی و ملی ایفا کنیم.
مولوی عبدالحمید۱۱ مرداد ۹۶ در نامه ای به رهبر معظم انقلاب برخی مشکلات اهل سنت در ایران را برشمرد و خواستار فرمان معظم له در این زمینه شد.
امام جمعه مسجد مکی در این نامه نوشت: بدیهی است این فرمان در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.