عده‌ای برای حل مشکلات فقط می‌خواهند به آمریکا و اروپا آویزان شوند
عده‌ای برای حل مشکلات فقط می‌خواهند به آمریکا و اروپا آویزان شوند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دین خواهی و خودباوری مردم کم نیست ولی عده‌ای این را قبول ندارند و برای حل مشکلات به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار غیب پرور مسئول سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که صبح امروز (سه شنبه) […]

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دین خواهی و خودباوری مردم کم نیست ولی عده‌ای این را قبول ندارند و برای حل مشکلات به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سردار غیب پرور مسئول سازمان بسیج مستضعفین در دومین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس که صبح امروز (سه شنبه) در سالن شهید فهمیده مجتمع ۵ آذر برگزار شد، با اشاره به سالگرد عملیات کربلای ۵ گفت: در این روزها رخداد کربلای ۵ اتفاق افتاد و این مهم پس از عملیات ناموفق کربلای ۴ انجام شد. حال امروز نمی‌خواهم در مورد این موضوع صحبت کنم چون مشکلی هم از مردم حل نمی‌کند.

وی افزود: در شب عملیات و در موقعیت ۵ ضلعی، من مسئول محور بودم. هنوز مشکلات کربلای ۴ مرتفع نشده بود. مسئول جهاد نجف آباد به ما ملحق شد و شبانه در حال کار بودند تا به سطح خشکی ما بیافزایند. در عملیات کربلای ۵ تا نزدیکی صبح پیروزی حاصل نشده بود ولی در همان ساعات ورق برگشت.

غیب پرور ادامه داد: در کربلای ۵ محور بین همه افراد و گردان‌ها تقسیم شد. در منطقه به دلیل اینکه نباید چیزی آشکار می‌شد، مجبور بودیم مخفیانه عمل کنیم. در عملیات بزرگ کربلای ۵ رحمت الهی نازل شد و رهبری هم گفتند که سپاه، عاشورا را در کربلای ۵ مشق کرد و اگر کسی این ایام را فراموش کند، از اردوگاه انقلاب خارج شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما بی همتاست. در مقام قیاس شاخص‌های انقلاب اسلامی بسیار بالاتر از باقی انقلاب هاست. در انقلاب فرانسه با جنگ به پیروزی رسیدند و حتی پس از آن نیز پیروزی کامل حاصل نشد. انقلاب فرانسه القای نسخه لیبرالیسم بر جهان بود. امروز ولی دیگر این نظام شکست خورده است. به حوادث فرانسه بنگرید. در مورد انقلاب روسیه هم با خونریزی توانستند انقلاب را پیروز کنند چون می‌گفتند در دنیای ماتریالیستی می‌شود حکومت فراگیر را حاکم کرد، که آنهم ساقط شد.

وی همچنین افزود: در انقلاب روسیه دین جایی نداشت و ظلم باعث فروپاشی آن شد ولی انقلاب اسلامی ایران با خونریزی و جنگ به دست نیامد. امام شخصیتی روحانی بود. تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و هیچ چیز هم درخواست نکرد. مردم هم از این شخصیت بزرگ حمایت کردند. کسی به زور انقلاب را به مردم تحمیل نکرد. امروز هم یکی از مزیت های انقلاب همین است که همه ادیان، مذاهب و اقوام در کنار هم هستند. در طول جنگ تحمیلی بسیاری از شهیدان از ادیان مختلف پای انقلاب ایستادند. در عرصه دفاع مقدس جای هیچ قومی خالی نبود. مهدی باکری در کنار دجله چه می‌کرد؟ این کارکرد انقلاب اسلامی است که امروز باید به عالم نشان داده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دستاورد انقلاب بسیار زیاد است. امروز معاون وزیر علوم اعلام کرد که رشد علمی ایران رتبه نخست جهان است. امروز به برکت انقلاب شاخص‌های رشد نمایان است. البته نه اینکه مشکلی نداریم، امروز هیچ جا در دنیا نیست که مشکلات نداشته باشد. امروز مشکل ما این است که مبانی انقلاب را ترویج و تبلیغ نمی‌کنیم. امروز فرزندان انقلاب باید دستاوردهای انقلاب را فریاد بزنند.

غیب پرور تاکید کرد: قبول دارم که اقتصاد کشور مریض است، نظام مدیریتی ما به شدت ناقص است ولی نباید به خاطر این مشکلات دستاوردهای دیگر انقلاب را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: همین دین خواهی و خودباوری مردم کم نیست. تمام عالم به ما غبطه می‌خورد ولی عده‌ای این را قبول ندارند و به آمریکا و اروپا آویزان می‌شوند. من در تاریخ جایی ندیده‌ام اینها برای ما خیر بخواهند. امروز برای حل مشکلات اقتصادی نباید در آمریکا را کوبید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: رهبر انقلاب چند بار گفته‌اند برای حل مشکلات اقتصادی باید به خودباوری برسیم. جوان امروز ما همان جوان زمان کربلای ۵ است. امروز ۴۰سال از انقلاب گذشته است، طی این سال‌ها چقدر توطئه و دشمنی برای جمع کردن انقلاب کردند ولی خدا نگذاشت. امروز بدانید که آینده از آن ملت ایران است. ما گردنه‌های زیادی را گذرانده‌ایم، انقلاب در این سال‌ها به مو رسیده ولی پاره نشده است که این از برکت خون شهیدان است.

غیب پرور افزود: ما از مشکلات عبور می‌کنیم، کسانی بودند که آرزوی نابودی انقلاب را داشتند که امروز بدنشان در حال خورده شدن توسط موریانه است، رئیس جمهور آمریکا هم مثل آنهاست. امروز نقش ولایت فقیه در نگه داشتن انقلاب اسلامی با این مردم بسیار پر رنگ و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دو آسیب متوجه ماست، یکی تحریف و یکی غفلت. راویان باید دقیق سخن بگویند و از تحریف بپرهیزند. ما در انقلاب باید الگو ارایه دهیم نه اسطوره.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: من قبلا از برخی شخصیت‌های تاریخی گفتم و برخی برداشت سوء کردند. اسطوره‌ها دست نیافتی هستند ولی الگوها در بین مردم بودند. ما نیاز نداریم در مورد شهیدان غلو کنیم. ما امروز نیازمند رویکرد جدید هستیم. امروز فرزندان ما چقدر در فضای مجازی هستند؟ راویان باید شهدا را حتی در کلیپ‌های چند دقیقه‌ای به نسل جدید معرفی کنند. امروز باید روایتگری به دانشگاه برود. بسیج اساتید باید وارد عرصه شود. روایت‌گری باید به سمت اقشار برود.