عذرخواهی تمام افراد مشهور از پلیس
عذرخواهی تمام افراد مشهور از پلیس
رئیس پلیس کشور درباره توقع افراد مشهور مبنی بر عدم برخورد پلیس با تخلفات آنها گفت: از تمام این افراد شکایت کردیم و تمام آنها بدون استثنا از پلیس عذرخواهی کردند.

عذرخواهی تمام افراد مشهور از پلیس

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، سردار حسین اشتری در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در تمام دنیا شاخصی برای تعداد نفرات پلیس وجود دارد، اظهار کرد: در برخی از کشورها تعریف شده که برای هر هزار نفر پنج تا هشت پلیس وجود داشته باشد، در کشور ما این رقم کمتر از سه پلیس است البته سعی کردیم با تجهیزات و امکانات این خلأ را پر کنیم اما در تهیه تجهیزات نیز کمبود داریم و با مطلوب مورد نظر فاصله وجود دارد.

رئیس پلیس کشور درباره توقع افراد مشهور مبنی بر عدم برخورد پلیس با تخلفات آنها گفت: از تمام این افراد شکایت کردیم و تمام آنها بدون استثنا از پلیس عذرخواهی کردند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کمک به پلیس، کمک به نظم، آرامش و آسایش بیشتر مردم است، گفت: اکثر همکاران بنده کمتر از چهار و پنج میلیون تومان حقوق می‌‌گیرند؛ تمام سعی بنده این است که در معیشت کارکنان گشایشی ایجاد شود و در این سه سال بخشی از کسری حقوق را جبران کردیم البته این رقم به نسبت سایر ارگانها این زیاد نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنده با دیدن فیش حقوقی همکاران شرمنده می‌شوم و مایل هستم طبق ضوابط آن را تغییر دهم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۱۶ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۰۹ تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده، تصریح کرد: از این تعداد تماس ۹ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۴۲۵ تماس عملیاتی شده است.

اشتری درباره تاخیر پلیس ۱۱۰ در رسیدن به ماموریتها نیز متذکر شد: این را قبول داریم که در برخی مواقع این اتفاق روی می‌دهد و بنا داریم کمتر از ۱۰ دقیقه ماموران سر صحنه حاضر شوند، در برخی اوقات به دلیل ترافیک و کمبود تعداد گشتی،  ماموران دیرتر در سر صحنه حاضر می‌شوند که سعی داریم هر سال این زمان کمتر شود.

رئیس پلیس کشور افزود: نیروی انتظامی طبق نظرسنجی‌های چند دستگاه معتبر کشور، به جهت اعتماد مردم به ارگانها و دستگاه‌ها، رتبه دوم را کسب کرده است اما گلایه‌‌هایی نیز وجود دارد که آنها را قبول داریم؛ بگومگو بین پلیس و مردم کمتر از گذشته شده اما آن‌قدر در فضای مجازی به آن می‌پردازند که مخاطبان این فضا تصور می‌کنند پلیس هر روز با مردم درگیر می‌شود اما واقعاً اینگونه نیست.

وی با اشاره به تقطیع برخی فیلمهای منتشر شده در فضای مجازی برای بد جلوه دادن چهره پلیس یادآورشد: به طور مثال در برخی فیلمها فقط زمان بروز درگیری را به نمایش می‌گذارند که ما ده‌ها مورد را بررسی کردیم و دیدیم مامور ما وظیفه خود را انجام داده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: به طور مثال یکی دو سال پیش مأمور خانم پلیس به خانمی که حجابش را رعایت نکرده بود تذکر داد آن خانم به صورت مأمور ما ضربه زد اما این قسمت فیلم را نشان ندادند، پس از بررسی کامل این ماجرا و فیلم آن دیدیم مأمور ما مودبانه به آن خانم تذکر داده است.

اشتری یادآور شد: برخی در پی این هستند به اقتدار پلیس خدشه وارد شود، در تجمعات چند روزه سال ۹۶ برخی مراکز داخل کشور می‌گفتند چرا پلیس در تجمعات برخوردی نمی‌کند البته در برخورد با اشرار مقتدرانه برخورد می‌کنیم، به طور مثال فیلمی چند وقت گذشته منتشر شد که قمه‌‌کشی شروری را برای پلیس نشان می‌داد اما دست آن شخص قلم شد.

فرمانده ناجا امنیت مردم را خط قرمز است و گفت: به هیچ عنوان کسی حق ندارد فضای عمومی را ناامن کند و حتماً با این افراد برخورد می‌کنیم.

وی درباره اینکه برخی از اوقات دیده می‌شود که افراد معروف و چهره توقع دارند پلیس با آنها برخورد نکند نیز اظهار کرد: از تمام این افراد شکایت کردیم و تمام آنها بدون استثنا از پلیس عذرخواهی کرد، به طور مثال پلیس به فرد مشهوری گفت چرا با سرعت بالا رانندگی می‌کنی، که آن شخص با مامور ما درگیر شد و گفت می‌دانی من چه کسی هستم؟ اما تمام این اشخاص از پلیس عذرخواهی کردند.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: حمایت نیروی انتظامی در حمایت از ماموران بی سابقه بوده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران پویا