عراق مخالف لغو روادید اربعین است
عراق مخالف لغو روادید اربعین است

وزیر کشور گفت: عراق مخالف حذف روادید برای مراسم اربعین است اما ما با این موضوع موافقیم. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین گفت: جلسات ستاد مرکزی اربعین بلافاصله بعد از مراسم سال گذشته برگزار شد. ستاد فعال است و ما […]

وزیر کشور گفت: عراق مخالف حذف روادید برای مراسم اربعین است اما ما با این موضوع موافقیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین گفت: جلسات ستاد مرکزی اربعین بلافاصله بعد از مراسم سال گذشته برگزار شد. ستاد فعال است و ما آمادگی لازم برای برگزاری باشکوه مراسم را داریم.

وی با اشاره به دیدار با وزیر کشور عراق و امضای تفاهم نامه در خصوص مراسم اربعین گفت: بر اساس تفاهم نامه با عراق، قرار شده مسیرهای جدیدی را برای عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در اختیار ما قرار دهند و از لحاظ امنیتی همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

رحمانی فضلی افزود: ما آمادگی کاملی را برای برگزاری مراسم اربعین داریم اما یک موضوعی که هنوز به توافق نهایی نرسیده، مسئله ارز و قیمت آن است. آنها در ابتدا مبلغی را برای ویزا پیشنهاد کرده بودند که ما توانستیم مقداری آن را متعادل کنیم اما از نظر ما هنوز هم جا دارد که دولت محترم عراق با ما همکاری بیشتری داشته باشد.

وزیر کشور گفت: نرخ ارز در داخل نیز مسئله ای است که در دولت محترم باید پیگیری و تخصیص داده شود.

وی در خصوص امکان حذف روادید برای سفر اربعین تصریح کرد: طرف عراقی مخالف حذف روادید برای مراسم اربعین است اما ما با این موضوع موافقیم.

رحمانی فضلی درباره اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ها گفت: همه باید خود را با قانون تطبیق دهند. در مورد شهرداران با توجه به شبهات و برداشت های مختلفی که از متن قانون صورت گرفته است در صورت لزوم مجبور به ارائه استفساریه به مجلس هستیم تا آنها جواب ما را بدهند.