عرضه و تقاضا در بازار نفت
عرضه و تقاضا در بازار نفت
وزیر انرژی روسیه در حاشیه نشست هفته انرژی روسیه گفت: وزرای اوپک پلاس در هفته انرژی روسیه در مورد عرضه و تقاضا در بازار نفت بحث و گفتگو خواهند کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از تاس، وزیر انرژی روسیه در حاشیه نشست هفته انرژی روسیه گفت وزرای اوپک پلاس در هفته انرژی روسیه در مورد عرضه و تقاضا در بازار نفت بحث و گفتگو خواهند کرد.

وی افزود: «ما اینجا برای این موضوع گرد هم جمع شدیم. همچنین ما در مورد موضوع عرضه گفتگو خواهیم کرد.»

*فروردین ۹۸ آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد با توجه به انتظارات درباره کاهش تقاضای نفت اوپک در کنار روند تولید نفت بیشتر رقبای این سازمان در سال ۲۰۲۰ مجددا شاهد مازاد عرضه نفت به بازار باشیم.

*آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد با توجه به انتظارات درباره کاهش تقاضای نفت اوپک در کنار روند تولید نفت بیشتر رقبای این سازمان در سال ۲۰۲۰ مجددا شاهد مازاد عرضه نفت به بازار باشیم.

*همچنین وزیرنفت گفته بود:بازار نفت از نظر عرضه و تقاضا شرایط شکننده‌ای دارد و تولیدکنندگان باید مراقب باشند تا مشکلی در شرایط بازار ایجاد نشود.

کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان نفت غیراوپکی توافق کرده‌اند که از ابتدای امسال روزانه میزان ۱٫۲ میلیون بشکه از تولید خود را کم کنند و این توافق تا مارس ۲۰۲۰ تمدید شده است.

در ۱۴ سپتامبر، پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان در مناطق البقیق و الخریص حمله کرده و تولید نفت این کشور ۵۰ درصد کم شد اما مقامات این کشور اوایل این هفته مدعی شدند که تولید را به طور کامل ازسرگرفته اند درحالی‌که از سوی کارشناسان این امر ماه‌ها زمان می‌برد.

نوآک امروز در مقاله‌ای از افزایش تقاضا برای نفت در سال آینده به میزان ۱٫۴ میلیون بشکه در روز خبر داده بود.

  • منبع خبر : فارس