عرفان حلقه افسانه بود(قسمت ششم )
عرفان حلقه افسانه بود(قسمت ششم )

قسمت ششم: حلقه های لایه محافظ در عرفان حلقه چیست؟ در قسمت پنجم عرض شد که مراد از رحمت عام الهی همان واژه اسلامی ای که دال بر رحمت جهان شمول الهی می باشد و همه جهانیان اعم از انسان و غیر انسان را در بر گرفته و رزق و روزی و نعمت حیات را […]

عرفان

قسمت ششم: حلقه های لایه محافظ در عرفان حلقه چیست؟

در قسمت پنجم عرض شد که مراد از رحمت عام الهی همان واژه اسلامی ای که دال بر رحمت جهان شمول الهی می باشد و همه جهانیان اعم از انسان و غیر انسان را در بر گرفته و رزق و روزی و نعمت حیات را در بر گیرد که مباحث قرآنی و روایی آن را می توان از کتب مربوطه جستجو نمود اما رحمت عام الهی در عرفان حلقه اصطلاحی ساختگی با معنی جدید از طرف طاهری ارائه شده که نه تنها عمومیت نداشته بلکه تنها همان عده که وارد عرفان حلقه شده و در اتصال با شبکه موهوم شعور کیهانی نشسته حلقه هایی را دریافت می کنند که مصادیق رحمت عام در عرفان حلقه است و همانطور که گفته شد نه تنها عام نیست بلکه کاملا انحصاری بوده و با امضای سوگند نامه توسط اعضا و تفویض این حلقه ها توسط طاهری و مربیان این فرقه ارائه می گردد و بی تعارف این فیض عظیم الهی را می توان از کانال مشخص شده طاهری دریافت نمود! موضوعی که انبیا و اولیای الهی به آن اشاره ننموده و شخص طاهری آن را کشف نموده است.

حال سوال این است که این حلقه ها و لایه محافظ ها چیست که طاهری آن را جزء اصلی ترین مسائل این فرقه حساب می نماید و انسان ها اگر وارد این فرقه نشوند و این حلقه ها را دریافت نکنند دچار حملات شده و نه تنها بیمار می شوند و اعتلای عرفانی و معرفتی ای نخواهند داشت بلکه ان شاالله در مباحث آینده در مبحث عقاید حلقه ای معاد بیان خواهم نمود که فرد غیر حلقه ای پس از مرگ دچار گرفتاری شده و مراحل عالم پس از مرگ را با دشواری طی می کند!

طاهری این عالم که محل تجلی فیوضات رحمانی خدای علی اعلاء می باشد را به نوعی مخاطره آمیز بیان می کند و تنها راه چاره را پناه آوردن به مأمن و چتر محافظت کننده عرفان حلقه معرفی می کند . وی در کتاب خود می نویسد: لایه محافظ لایه ای از جنس آگاهی است که در فرا درمانی با مکتوب نمودن سوگند نامه به فرادرمانگر تفویض می شود. این لایه تحت هوشمندی شبکه ی شعور کیهانی ضمن محافظت فرادرمانگر، بیمار را نیز چه در فرادرمانی از راه دور و چه از راه نزدیک در حفاظ مطمئنی قرار داده تا از تداخل شعور معیوب سلولی و تشعشات منفی و به خصوص در مقابل موجودات غیر ارگانیک محافظت کند(انسان از منظری دیگر.ص۹۵)

نکته جالب توجه این است که طبق ادعای طاهری این لایه محافظ از جنس آگاهی است و در قبال امضای سوگند نامه از طریق طاهری و بعد شاگردان به اعضا تفویض می گردد و معتقد هستند که آگاهی اکتسابی نیست و بلکه با نشستن در ارتباط این آگاهی خود بخود می آید و نه تنها آگاهی برای شخص ایجاد می شود بلکه وی را از صدمات موجودات غیر ارگانیک محافظت می کند.

مراد طاهری از موجودات غیر ارگانیک  شامل دو دسته می گردد یکی جنیان و دیگری ارواح سرگردان (کتاب موجودات غیر ارگانیک.طاهری) و ادعا می کند ریشه تمامی بیماری های انسان رسوخ این موجودات به بدن انسان است،  در حالی که بایستی عرض نمود جن موجودی است کاملا اُرگانیک و طبیعی که از آتش خلق شده (الرحمن آیه ۱۵) و جسمی لطیف داشته، غذا می خورد و تولید مثل می کند و با اختیار خود و بدون سبب خاص، هیچ انسانی را نمی تواند مورد آسیب قرار دهد. قسم دوم از موجودات غیر ارگانیک ادعا شده از جانب طاهری ارواح سرگرداند است که بیشتر شبیه به فیلم های هالیوودی است و این نظریه کاملا  غیر اسلامی و غیر معتبر است و طبق فرموده قرآن هیچ روحی سرگردان در دنیا نیست و بازگشتش به دنیا منتفی است و هیچ آسیبی به انسان های زنده نمی تواند بزند و به عالم برزخ منتقل می گردد (مؤمنون آیه ۹۹ و ۱۰۰).

طاهری با ارائه صورتی مخوف از این دنیا زندگی انسان ها را به گونه ای به تصویر می کشاند که دائما گرفتار حملات این موجودات می باشند و هیچ امنیتی ندارند و تنها راه نجات ورود به این حلقه هاست تا بیماری ها  درمان شوند و از حملات ایمن گردند. طاهری بیش از پنجاه و شش حلقه معرفی می کند و مدعی است این حلقه ها بی نهایت است و در ادامه عمر عرفان کیهانی آنها را معرفی خواهم نمود  حلقه هایی همچون فرادرمانی حلقه صلات حلقه اعوذ و… به عنوان مثال حلقه صلات به این معنی است که شخص برای انجام نماز اگر بدون گرفتن حلقه  شروع به نماز کند بواسطه گفتن تکبیره الاحرام نماز حملات آغاز می شود و بایستی لایه محافظ را دریافت نماید در غیر این صورت نماز او موجب آسیب دیدن می گردد . چقدر این ادعای مضحک درد آور است که نماز بدون حلقه لایه محافظ موجب حملات و بیماری است و طبق ادعای طاهری ۹۹ درصد نماز خوان ها گرفتارند (فایل صوتی کلاس طاهری) و طبق این ادعا رسول خدا زمانی که نماز را از عرش برای انسان هدیه آورد موجب گردید که همه انسان ها گرفتار حملات موجودات غیر ارگانیک شوند و طاهری آمده است تا مردم را از این گرفتاری و بیماری ها نجات دهد. گذشته از موضوع حلقه صلات در ترم دوم موضوع ترمز دستی نماز را مطرح می کند و مدعی است چون نماز تو از سر معرفت و عشق نیست پس هوشمندی ترمز دستی نماز تو را می کشد و نمی توانی نماز بخوانی و لذا تا کسب معرفت و عشق بی نماز می مانی اما این بی نمازی نیز در این فرقه موضوعی جدی است که جز اعتقادات آنان می باشد که همه چیز در اتصالات حل می شود و نماز اتصالی بیش نیست! (مبحث ترمز دستی نماز. فایل صوتی کلاس طاهری)

طاهری با این ادعاهای بدیع و خاص خود پا را از این مسائل فراتر گذاشته و به نوعی تهدید می کند که هر شخصی که وارد داستان امضای سوگندنامه می شود نمی تواند از آن خارج شود چرا که با خروج از آن گرفتار حملات موجودات غیر ارگانیک بطور شدید تر می شود و در واقع یک حلقه در حصر حلقه های شعور کیهانی می ماند و مجبور است در اعتلای این فرقه تلاش بکند تا حلقه ها را از دست ندهد.

وی می نویسد:

دلایل قطع لایه ی محافظ و قطع ارتباط با شبکه ی شعور کیهانی به شرح زیر است. امید است با دقت نظر لازم، کلیه ی مفاد آن مورد توجه قرار گیرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید:

الف) کلیه ی اعمالی که باعث جلوگیری از ارتقای روح جمعی جامعه شده و مانع هدایت و راهنمایی دیگران به سمت شبکه شعور کیهانی شود

ب) استفاده در خلاف جهت مصالح انسانی مانند: تجسس و نفوذ در دیگران ،فکر خوانی و …

پ) استفاده در خلاف جهت حرمت شبکه مانند: شک، انکار، ناسپاسی و … نسبت به شبکه، کتمان یافته های خود

هرگونه سوء استفاده به نام شبکه.

در رأس قرار دادن هر نامی (حتی مقدسین و معصومین) به جای نام خداوند و هوشمندی او (نقض ایاک نعبد و ایاک نستعین). ( کتاب انسان از منظری دیگرص۲۲۰ و پشت برگه های سوگند نامه)

وی مطرح می کند که با این دلایل شخص از فیض رحمت عام الهی که لایه محافظ است محروم می گردد و دقیقا ادعا نموده بود که این حلقه ها رحمت عمومی الهی است و انحصار پذیر نیست ولی مشاهده می کنید که چه  شروطی برای این موضوع قرار داده است

و مشاهده می شود که اگر کسی معصومین علیهم السلام را به جای شبکه شعور کیهانی قرار دهد و آنها را در راس موضوع قرار دهد وی خاطی بوده و از شبکه محروم می گردد از این رهگذر به خوبی معلوم می گردد که نگاه این فرقه به معصومین چه نوع نگاهی است و چگونه معصومین در مقابل شبکه قرار گرفته اند

سرانجام با این کلاف سردر گم هر شخصی وارد این ریسمان های حلقه گونه طاهری می شود دچار اعتقادات بدعت گونه ای می گردد که برای هر مسئله طاهری سفسطه خاص خود را برای آن بافته و شخص را گرفتار چینین توهمات می کند که نجات این اشخاص تبدیل به معضلی عجیب گردیده است.

حجت الاسلام محمد رضا انهاری