عریقات: بن زاید مرتکب اشتباه استراتژیک شد/ امارات می‌کوشد با هزینه ما دولت آمریکا را راضی کند
عریقات: بن زاید مرتکب اشتباه استراتژیک شد/ امارات می‌کوشد با هزینه ما دولت آمریکا را راضی کند
دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اظهار کرد، امارات تلاش می‌کند از طریق عادی‌سازی با اشغالگران اسرائیلی و با هزینه فداکاری‌ها و حقوق مردم فلسطین، دولت آمریکا را راضی کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گفتگویی تلفنی با عربی۲۱ تاکید کرد: امارات با عادی‌سازی روابط با اشغالگران بدون در نظر گرفتن نظر کشورهای عربی و در راس آنها در نظر گرفتن طرح صلح عربی که یکی از اهداف آن تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ است، مرتکب “اشتباهی استراتژیک” شد.”عریقات: بن زاید مرتکب اشتباه استراتژیک شد”

عریقات گفت: تصمیم امارات برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران متکی بر حساب و کتاب‌های اشتباه و ائتلاف‌های خیالی بوده، نژادپرستی اشغالگران نسبت به مردم فلسطین را نهادینه می‌کند، همچنین در آن یهودی‌سازی قدس نادیده گرفته شده و حق بازگشت پناهجویان فلسطینی به اراضی‌شان سلب شده است.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه اظهار کرد: خطرناک‌ترین نکته در تصمیم امارات به رسمیت شناختن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” و موافقت رایگان با طرح نابودسازی مساله فلسطین است که دولت آمریکا مطرح کرد.

او افزود: امارات از سال ۲۰۱۴ اقدام به قطع روابط با تشکیلات خودگردان کرد، پیشتر نیز امارات بدون توجه به بودن یا نبودن طرحی اسرائیلی برای الحاق در کرانه باختری، برای عادی‌سازی روابط با اشغالگران تلاش کرده بود.

عریقات در ادامه این اقدام امارات را پاداشی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگران در ازای جنایاتش در حق مردم فلسطین دانست.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف ضمن ابراز مخالفت با توجیه امارات برای این تصمیم خود تحت عنوان توقف طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی اظهار کرد: امارات به اشغالگران برای ادامه دادن به طرح‌های شهرک‌سازی خود در کرانه باختری و قدس اشغالی چراغ سبز نشان داد.

وی در ادامه موضعگیری یکپارچه کشورهای عربی در مخالفت با این تصمیم امارات که این کشور را از عادی‌سازی روابط با اسرائیل منصرف سازد، خواستار شد و تاکید کرد: تصمیم امارات خروج از چارچوب تصمیمات نشست‌های سران کشورهای عربی و طرح صلح عربی و نیز مخالفت کشورهای عربی با طرح آمریکایی است.

  • منبع خبر : ایسنا