عزل و نصب مدیران تا زمان استقرار دولت ممنوع شد
عزل و نصب مدیران تا زمان استقرار دولت ممنوع شد
معاون اول رئیس‌جمهور هرگونه جابجایی و عزل و نصب مدیران در دستگاه‌های اجرایی تا زمان استقرار دولت سیزدهم را ممنوع کرد.

به نقل از صداوسیما، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با صدور بخشنامه‌ای هرگونه جابجایی و عزل و نصب مدیران در دستگاه‌های اجرایی را ممنوع کرد.

متن کامل بخشنامه مخبر به این شرح است: 

به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی

حسب اطلاع واصله برخی از دستگاه‌های دولتی یا وابسته به دولت در روزهای اخیر اقدام به عزل، نصب و یا جابجایی برخی مدیران دولتی یا اعضا هیأت‌های عامل و هیأت مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی یا وابسته به دولت نموده اند.

بدینوسیله اعلام می‌نماید تا استقرار دولت از هرگونه جابجایی، عزل یا نصب مدیران در کلیه سطوح ملی، استانی و شهرستانی جداً خودداری شود.

به گزارش مهر، در روزهای اخیر خبری مبنی بر انتصاب «سید ضیاءالدین شجاعی برهان» به عنوان سرپرست جدید شستا از سوی محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد. به دنبال این انتصاب، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ شهریور) گفت: «در حالی که دولت جدید روی کار آمده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق، رئیس بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور را برکنار کرده و سرپرست جدیدی منصوب کرده است.»

قالیباف در واکنش به اظهارات پورابراهیمی و خطاب به محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: «معاون اول رئیس‌جمهور می‌تواند در این کار دخالت کند، دستور دهد و پیگیری کند. امروز دولت مستقر است و می‌تواند کارها را انجام دهد.»