عزیزی خادم: حقوق داوران ۴۰۰ درصد افزایش یافته است
عزیزی خادم: حقوق داوران ۴۰۰ درصد افزایش یافته است
رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که باید به جامعه داوری خدمت شود.

به گزارش صبح اقتصاد رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است که باید به جامعه داوری خدمت شود.

به گزارش ایسنا، شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال امروز (یکشنبه) در حاشیه دوره دانش‌افزایی داوران اظهار کرد: ما جلسه مهمی درباره داوری داشتیم و این قدمی در راه توسعه فدراسیون فوتبال بود. جامعه داوری، جامعه پیشروی در فوتبال است. خوشبختانه دستمزد داوران ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: شما می‌بینید که خانم ناظمی در سطح یک دنیا داوری می‌کند. در حوزه داوری جا دارد از آقای افشاریان تشکر کنم. جامعه داوری جوان و دانشگاهی شده است. آن‌ها انگیزه بالایی برای اخذ کرسی‌های بین‌المللی دارد. به همین دلیل فدراسیون فوتبال خودش را ملزم می‌دید که از نظر شان و معیشتی به جامعه داوری خدمت کند و به آن‌ها اعتبار دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما هر سال افزایش دستمزد برای داوران خواهیم داشت.

عزیزی خادم در ادامه درباره پرونده مارک ویلموتس توضیح داد: ما تا هفت آبان زمان داریم و امیدواریم آن چه به صلاح فوتبال ملی است، رقم بخورد. هیچ ایرانی‌ای راضی نیست که یک سنت از جیب مردم به خاطر قراردادی که فدراسیون در آن دخیل نبوده، برداشته شود. امیدواریم باعث زیان و تضییع حقوق فوتبال ایران نشود.

او درباره ورود VAR به ایران گفت: طبق خبری که به من دادند، امشب مدیران شرکت مربوطه برای برنامه‌ریزی وارد ایران می‌شود. جا دارد از همراه اول هم تشکر کنم که در حوزه فیبر نوری به ما کمک کنند. مدیران شرکت مربوطه ۱۲ روز در ایران خواهند بود. ما برای چهار بازی توافق کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: به سازمان لیگ هم دستور صادر شده که لیست ورزشگاه‌ها را اعلام کنند. این اقدامی تاریخی برای فوتبال ملی، باشگاهی و جامعه داوری است. ان‌شاءالله در آینده‌ای خیلی نزدیک در حوزه باشگاهی، سیستم کمک داور ویدئو اجرا شود ولی فعلا اقدامات اولیه برای بازی با کره است.

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که آیا بانوان در بازی‌های ملی به ورزشگاه خواهند آمد، تصریح کرد: من در حوزه حضور تماشاگران صحبت کردم. اقداماتی انجام شده که ان‌شاءالله بتوانیم با آن نگاه مشارکتی و حفظ پروتکل‌های بهداشتی تماشاگران را در بازی داشته باشیم.

او ادامه داد: ظرف یکی، دو روز آینده همکاران ما به صورت مبسوط گزارش خواهند دارد. امیدوارم با اقداماتی که انجام داده، بازی با کره را با حضور تماشاگران برگزار کنیم. آقای کامرانی‌فر امروز جلسه‌ای راجع به حضور تماشاگران داشته که تعدادش را ایشان اعلام خواهند کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان درباره جلسه‌ای که قرار است قبل از بازی با کره‌جنوبی با روسای استان‌ها داشته باشد، گفت: ما جلسه‌ای با هیات‌های استانی قبل از بازی با کره جنوبی خواهیم داشت. ان‌شاءالله در این جلسه تبادل نظر خواهد شد که توزیع عادلانه‌ای در استان‌ها داشته باشیم.