عسگراولادی: صادرات در حال تعطیلی است/ بانک مرکزی مشکلات را حل کند
عسگراولادی: صادرات در حال تعطیلی است/ بانک مرکزی مشکلات را حل کند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  با بیان اینکه بعد از ۶۴ فعالیت در حوزه صادرات، دو ماه است که دست از صادرات کالاهای ایرانی کشیده‌ام، گفت: صادرکنندگان مشکلات بسیاری با سامانه نیما دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران […]

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  با بیان اینکه بعد از ۶۴ فعالیت در حوزه صادرات، دو ماه است که دست از صادرات کالاهای ایرانی کشیده‌ام، گفت: صادرکنندگان مشکلات بسیاری با سامانه نیما دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: صادرکنندگان در شرایط فعلی مشکلات بسیاری برای صادرات کالا و بازگشت  ارز حاصل از صادرات دارند و نمی‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما برگردانند زیرا  طرف خارجی سامانه نیما را نمی شناسند.

وی افزود: طرف خارجی از صادرکنندگان ایرانی میخواهدبانکی را برای واریز وجه  معرفی کند؛ سامانه نیما بانک نیست و تنها تشکیلات صرافی در واقع بانک مرکزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین  با بیان اینکه صادرات کشور در حال حرکت به سمت تعطیلی است ادامه داد: پیش‌بینی می شود که فصل بهار ۹۸ یک فصلی بسیار سخت برای اقتصاد ایران باشد،  پس در مورد صادرات نیز، اتاق بازرگانی باید زمان گذاشته و حتی جلساتی را با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کند تا این مشکلات را بتوان حل کرد.

عسگراولادی گفت: بانک مرکزی دقیقا به صادرکنندگان بگوید که سامانه نیما چیست و یک صادرکننده باید چطور با آن کار کند، دو ماه است که برای اولین بار بعد از ۶۴ سال، صادرات خود را تعطیل کرده‌ام.