علت سیل گلستان، بایستی هرچه زودتر شناسایی شود
علت سیل گلستان، بایستی هرچه زودتر شناسایی شود
ابراهیم رئیسی گفت: در همان ابتدای شروع سیل از سازمان بازرسی درخواست کردیم که مشکل منطقه را به سرعت آسیب شناسی کنند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در جمع سیل زدگان آق قلا اظهار کرد: حوادثی که در کشور بخصوص استان گلستان پیش آمد اوقات همه را تلخ کرد و با همه ابراز هم دردی می کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که مسئولیت آستان قدس را برعهده داشتم گروه های واکنش سریع و امدادگر را به مناطق اعزام کردیم و همچنان در کنار گروه های جهادی مشغول کار هستند.

آیت الله رئیسی گفت: حضور ارزشمند نیروهای مردمی، بسیجی، سپاهی، ارتشی، دولتی و ایثار این نیروها باعث زیبایی و وحدت در کنار تلخی سیل شد. وی افزود: بحث اول امداد و نجات است و باید در کنار مردم بود و آنها را تنها نگذاشت. رئیسی در ادامه بیان کرد: بخش دوم که بسیار مهم است عمران و آبادانی و جبران خسارت ها است که دولت وعده کرده به زودی صورت گیرد.

وی گفت: بخش سوم آسیب شناسی است، نزولات جوی برای همه آبادانی ایجاد می کند و در صورت آماده نبودن شرایط و زیرساخت‌ها به سیل و مشکل تبدیل می شود.

رئیسی بیان کرد: در همان ابتدای شروع سیل از سازمان بازرسی خواستیم که مشکل منطقه را آسیب شناسی کنند.رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت آسیب شناسی این سیل، گفت: نزولات آسمانی و برکات الهی برای همه جا آبادانی ایجاد می کند،‌ اگر زمینه های خوبی فراهم شود اینها همه به گشایشی در زندگی مردم تبدیل می شود، اگر زمینه آن آماده نباشد تبدیل به سیل و یک مشکل می شود.