علت عدم حضور در جشنواره پروین
علت عدم حضور در جشنواره پروین

سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کالاهای ایرانی به سوالی در باره غیبت امروزش در جشنواره پروین پاسخ گفت.  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز از  نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی و نمایشگاه عکس حج در حوزه هنری بازدید کرد. صالحی در حاشیه این بازدید غیبت امروزش در […]

سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کالاهای ایرانی به سوالی در باره غیبت امروزش در جشنواره پروین پاسخ گفت.

 سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دیروز از  نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی و نمایشگاه عکس حج در حوزه هنری بازدید کرد.

صالحی در حاشیه این بازدید غیبت امروزش در اختتامیه جشنواره پروین را به دلیل وجود برنامه ای موازی و همزمان دانست و گفت: در همین مدت در برنامه ها و مجامع ادبی مختلفی شرکت کرده ام و می دانید که تعلق خاطر من به حوزه ادبیات کم نیست اما امروز همزمان برنامه دیگری تدارک دیده شده بود و متاسف شدم که نتوانستم در اختتامیه جشنواره پروین شرکت کنم.

صالحی همچنین در پاسخ به سوال دیگر درباره جایگاه حوزه هنری در منظومه فرهنگ و هنر ایرانی گفت: حوزه هنری یکی از بخش هایی است که با انقلاب پیوند خورده و شناسنامه فرهنگی هنری انقلاب اسلامی است. این بخش در واقع با این نگاه تاسیس شد که از نسبت انقلاب با فرهنگ و هنر تعریف جدیدی دهد. در دهه های متوالی با این نگاه مترقی حوزه هنری خدمات متقابلی به انقلاب اسلامی داشته است که قابل تحسین است و  ما در بخش های مختلفی مثل ادبیات، تاریخ شفاهی انقلاب و جنگ و حوزه نمایش شاهد خدمات ویژه ای از سوی حوزه هنری به انقلاب بوده ایم. بنابراین باید حوزه هنری را در پیوستی محکم با انقلاب نگاه کرد و هم اکنون نیز به نظر می رسد که در دهه پنجم انقلاب زمینه ای فراهم شده است که حوزه هنری با نگاهی به آینده ای روشن تر و قوی تر این نوع خدمات را گسترش دهد.

وزیر ارشاد همچنین درباره شائبه موازی کاری حوزه هنری و وزارت ارشاد نیز گفت: این فضا موازی کاری نیست و تعامل است. نگاهی که وجود دارد این است که وزارت ارشاد و حوزه هنری فضاهای مشترک و تعاملی زیادی در حوزه فرهنگ و هنر دارند که باید گسترش یابد. نمونه ای از تعامل  و  همکاری را حتی در همین نمایشگاه  امروز هم می توان مشاهده کرد.