علمدار روی صحنه وحدت می‌رود
علمدار روی صحنه وحدت می‌رود
همزمان با هفته سوم ماه محرم «تالار وحدت» میزبان موسیقی-نمایش «علمدار» با تهیه‌کنندگی افتخاری پرویز پرستویی خواهد بود؛ اجرایی خیریه که با هدف کمک به محرومین مناطق مختلف کشور، روی صحنه می‌رود.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد پوئم سمفونی «علمدار» توسط پوریا خادم نوشته و اجرا شده است. این پوئم سمفونی روایتگر روز آخر زندگی حضرت عباس (ع)، علمدار سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) است و شامل چندین بخش از جمله «ماهِ میان»، «آبِ ممنوعه»، «دشت سوزان»، «در راه فرات»، «شرمِ آب»، «نبرد»، «عَلَمْ بر خاک»، «مرثیه»، «شروه خوانی» و «سپاه بی‌سردار» است.

پوئم سمفونی «علمدار» قرار است با رهبری بردیا کیارس و در قالب یک موسیقی-نمایش برخوردار از حرکات فرم و روایت، با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مؤسسه خیریه «خادمین علی بن ابیطالب (ع)» در هفته سوم ماه محرم در تالار وحدت اجرا شود.

بخش روایت این موسیقی نمایش توسط چهره‌های شناخته شده هنری و بازیگران مطرح سینما و تئاتر انجام خواهد شد.

پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما و تئاتر ایران تهیه‌کنندگی افتخاری پروژه نمایشی «علمدار» را برعهده خواهد داشت و طبق شنیده‌ها حسین مسافرآستانه و یا حسین پارسایی کارگردانی این اثر را انجام خواهد داد.

پرویز پرستویی چندی است که در همکاری با مؤسسه خیریه «خادمین علی بن ابیطالب (ع)» با مدیریت رسول خادم، وجوهات و کمک‌های مردمی را در قالب بسته‌های ارزاق و خدمات دیگر در مناطق محروم استان‌های مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان توزیع می‌کند.

قرار است بلیت‌های موسیقی-نمایش «علمدار» که همزمان به صورت آنلاین و حضوری (با ظرفیت محدود برای تماشاگران) در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، به صورت همت عالی فروخته شود و همه عوائد فروش اجراهای این اثر از طریق مؤسسه خیریه «خادمین علی بن ابیطالب (ع)»، صرف کمک به خانواده‌های بی سرپرست و مناطق محروم شود.

  • منبع خبر : مهر