عملکرد وارونه بیمه‌ها منجر به قطع عضو می‌شود
عملکرد وارونه بیمه‌ها منجر به قطع عضو می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: بیمه‌ها، پانسمان‌های زخم که مهم ترین، پرچالش ترین و هزینه برترین قسمت برای بیماران زخم است را تحت پوشش قرار نمی‌دهند اما قطع عضو تحت پوشش بیمه است. سید مهدی طبایی – متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت تسنیم، درباره مشکلات بیماران دچار زخم […]

رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: بیمه‌ها، پانسمان‌های زخم که مهم ترین، پرچالش ترین و هزینه برترین قسمت برای بیماران زخم است را تحت پوشش قرار نمی‌دهند اما قطع عضو تحت پوشش بیمه است.

سید مهدی طبایی – متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت تسنیم، درباره مشکلات بیماران دچار زخم با بیمه‌ها اظهار داشت: متاسفانه ما مشکلات عمده ای با حوزه بیمه در این حوزه زخم بیماران داریم.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: در واقع ما نیاز به یک برنامه جامع و نگاه جامع تر به حوزه بیماری‌های زخم در زمینه بیمه‌ها داریم.

طبایی در توضیح بیشتر تصریح کرد: مثلا بیمه پانسمان‌های زخم که مهم ترین، پرچالش ترین و هزینه برترین قسمت برای بیماران زخم است را تحت پوشش قرار نمی‌دهند اما قطع عضو تحت پوشش بیمه است.

وی عنوان کرد: خیلی مواقع بیماران از روی ناچاری و از اینکه نمی‌توانند درمان خود را پیگیری کنند و هزینه‌های مربوط به پانسمان و مراقبت از زخم را پرداخت کنند تن به جراحی قطع عضو می‌دهند و این مسئله نیاز به سیاستگذاری در سطح بالاتری دارد، یعنی ما نباید برای قطع عضو بیمه داشته باشیم اما برای پانسمان‌ها و درمان‌های جدی تری که می‌تواند از قطع عضو پیشگیری کند بیمه مناسب اختصاص دهیم.