عملیات ارتش ترکیه در شهر عفرین در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است
عملیات ارتش ترکیه در شهر عفرین در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است

رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی با رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره عملیات ارتش ترکیه در شهر عفرین سوریه توضیح داد. ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته […]

رئیس ستاد ارتش ترکیه در تماس تلفنی با رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره عملیات ارتش ترکیه در شهر عفرین سوریه توضیح داد.

ارتشبد حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه صبح امروز در تماس تلفنی با سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توضیحاتی را در مورد عملیات روز گذشته ارتش ترکیه در مرزهای شمالی سوریه و منطقه عفرین ارائه کرد.

در این تماس تلفنی، رئیس ستاد ارتش ترکیه دلیل اصلی آغاز عملیات بمباران و شلیک آتش توپخانه در منطقه «عفرین» را تجمع گروه‌های تروریستی در این منطقه و مقابله با تهدیدات این گروه‌ها علیه روستاها و شهرهای مرزی ترکیه اعلام نمود.

وی افزود: این حملات در چارچوب حق دفاع مشروع و توسط ارتش ترکیه صورت گرفته است.

وی همچنین اطمینان داد که ترکیه برای تمامیت ارضی سوریه احترام قائل بوده و همچنان به توافقات به عمل آمده در مذاکرات سه جانبه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه پایبند خواهد بود.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مذاکره تلفنی اظهار داشت: تمامیت ارضی، استقلال و حاکمیت سوریه نباید آسیب ببیند و ترکیه باید تصریح کند که چشم داشتی به خاک سوریه ندارد.

وی افزود: این‌گونه اقدامات نباید موجب سوءاستفاده دشمنان ملت سوریه و دشمنان جهان اسلام شود و به ویژه نباید آمریکا و متحدینش از این شرایط برای اهداف زیاده‌طلبانه خود در سوریه سوءاستفاده کنند.

سرلشکر باقری در ادامه اظهار داشت: این اقدامات نظامی نباید به مذاکرات سیاسی سه‌جانبه و مذاکرات آستانه که تاکنون موفقیت‌هایی را کسب نموده است، لطمه وارد کند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: مشکل و خطر دیگر ضرورت جلوگیری از آسیب احتمالی به مردم روستاها و شهرهای سوریه در منطقه عملیاتی است که باید به آن توجه شود.