عِرق ملی تیم فوتبال ایران قابل تقدیس است
عِرق ملی تیم فوتبال ایران قابل تقدیس است

سخنگوی دولت گفت:اولین نمادی که در رخداد جام جهانی قابل ارزیابی بود، موضوع عِرق ملی تیممان بود که نشان داد از این نظر قابل تقدیر و حتی قابل تقدیس است. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات جام جهانی فرصتی برای ارزیابی نمادهای ملی ایرانیان است. اولین نمادی […]

سخنگوی دولت گفت:اولین نمادی که در رخداد جام جهانی قابل ارزیابی بود، موضوع عِرق ملی تیممان بود که نشان داد از این نظر قابل تقدیر و حتی قابل تقدیس است.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار داشت: مسابقات جام جهانی فرصتی برای ارزیابی نمادهای ملی ایرانیان است. اولین نمادی که در این رخداد جهانی قابل ارزیابی بود، موضوع عِرق ملی تیممان بود که نشان داد از این نظر قابل تقدیر و حتی قابل تقدیس است.

وی افزود: از مجموعه تلاش های بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال قدردانی می کنیم. نماد دیگر حمایت ملی بود که قابل توجه است. نتیجه عِرق و حمایت ملی، سربلندی ملی بود و نشان دادیم با یک بازی هوشمندانه توانستیم تیم اول آفریقا را مغلوب کنیم و در مقابل تیم های بزرگ دنیا بازی خوبی ارائه کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پول ملی نیز یکی دیگر از ارکان قدرت ملی است، تصریح کرد: روزهای خوبی بر پول ملی ما نمی گذرد، دولت تلاش کرد پول ملی را تقویت کند. در سال های گذشته برای تقویت پول ملی فرزندان ملت در یک مذاکرات فشرده و سخت تلاش کردند عامل تحریم و قطعنامه های سازمان ملل را برطرف کند.

نوبخت ادامه داد: تا سال گذشته توانستیم پول ملی را تقویت کنیم و همه شاهد هستند که دولت در این زمینه موفق بود. اما یک فردی در کشوری سر کار آمده که نه تنها علیه ایران بلکه علیه دنیا جنگ اقتصادی راه انداخته است و با دنیا درگیری دارد.

وی گفت: وجدان عمومی را به قضاوت می طلبم و می پرسم که آیا ما قصوری کرده ایم؟ مردم بدانند که دولت عامل بی ثباتی نیست بلکه از زیاده خواهی رئیس جمهور آمریکا است و ما باید مقاومت بکنیم.