غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم/ چرا پاداش کشتی‌گیران را نمی‌دهند؟
غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم/ چرا پاداش کشتی‌گیران را نمی‌دهند؟
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که با تعطیلی چندین ماهه کشتی نباید انتظاری برای کسب نتیجه در مسابقات جهانی داشته باشیم، از مسوولان در ندادن پاداش کشتی‌گیران انتقاد کرد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد غلامرضا محمدی درباره برنامه کادر فنی تیم ملی برای آغاز تمرین ملی پوشان کشتی آزاد، اظهار کرد: در مدت ۸ ماه گذشته که تمرینات تیم ملی به دلیل شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد، کشتی گیران تمرینات خود را به‌صورت انفرادی و در بیش‌تر اوقات تحت نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کردند و حتی در بیش‌تر اوقات تمرینات آن‌ها توسط اعضای کادر فنی بصورت آنلاین زیر نظر قرار گرفت. با همه این اوصاف هیچ تمرینی نمی‌تواند جای تمرینات گروهی و اردوی تیم ملی را بگیرد.

*زمان کمی برای گزینشی المپیک داریم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: آن‌طور که مسوولان کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده‌اند، برگزاری المپیک توکیو در سال آینده قطعی است و ما حدود ۶ ماه دیگر رقابت‌های گزینشی المپیک را در پیش داریم و باید با همه توان برای کسب سهمیه‌های المپیک آماده مصاف با رقیبان شویم. آیا ۶ ماه زمان که همه آن هم مفید نیست، برای آماده سازی تیم ملی کافی است؟ قطعا کافی نیست. ما عقب افتادیم چرا که بیش‌تر کشورها تمرینات‌شان را از مدت‌ها قبل شروع کرده‌اند و ما از اکثریت کشورها عقب هستیم. “غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

*از کشورهای دیگر عقب افتادیم

او تصریح کرد: پیش از این گفته بودم تعویق یک ساله المپیک می‌تواند به نفع ما باشد به شرط این که از فرصت پیش آمده به بهترین شکل استفاده کنیم اما از این فرصت استفاده نکردیم. باید هر چه سریع‌تر کار را شروع کنیم تا این عقب افتادگی را جبران کنیم.

*لیگ می‌تواند به تیم ملی کمک کند

محمدی با اشاره به در پیش بودن رقابت های لیگ کشتی، گفت: برگزاری لیگ قطعا به لحاظ مالی برای کشتی گیران که منبع درآمد خاصی ندارند بسیار خوب خواهد بود اما امیدوارم لیگ به لحاظ فنی هم بتواند به تیم ملی کمک کند. ما قطعا رقابت‌های لیگ را زیر نظر می‌گیریم و عملکرد کشتی‌گیران برای کادر فنی اهمیت دارد. لیگ می‌تواند به تیم ملی در این شرایط کمک کند.”غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

*عملکرد کشتی گیران در یک سال گذشته ملاک دعوت آن‌ها به اردو است

وی درباره نحوه انتخاب آزادکاران برای دعوت به اردو با وجود تعطیلی چند ماهه مسابقات، خاطرنشان کرد: در دعوت از بچه ها قطعا عملکرد فنی آن ها طی یک سال گذشته در رویدادهای قهرمانی جهان،  رقابت های آسیایی، تورنمنت های مسکو، ایتالیا و جام تختی مد نظر قرار می گیرد. لیگ کشتی هم می تواند به ارزیابی فنی از کشتی گیران به ما کمک کند. بعد از ارزیابی هایی که خواهیم داشت نسبت به دعوت از کشتی گیران اقدام خواهیم کرد. آنچه که برای ما اهمیت دارد تصمیم اتحادیه جهانی برای برگزاری یا برگزار نکردن رقابت های جهانی است، در صورت برگزاری که احتمال آن بسیار زیاد است باید هر چه سریعتر کار را شروع کنیم، اگر هم مسابقات جهانی برگزار نشود باید برای دور برگشت لیگ برنامه ریزی شود و تمرینات تیم ملی نیز برای مسابقات گزینشی سریعتر از سر گرفته شود.

*با این اوضاع نباید توقع کسب نتیجه در جهانی داشته باشیم

محمدی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتظارات از تیم ملی برای کسب نتیجه در رقابت‌های جهانی و کار سخت کادر فنی با وجود تعطیلی چندین ماهه تمرینات و مسابقات، گفت: قطعا با وجود شرایطی که طی ماه های گذشته به اجبار بر کشتی و رشته های دیگر وارد شد، نباید مانند شرایط عادی و نرمال از تیم ملی انتظار کسب نتیجه در رقابت های جهانی باشد. در صورت برگزاری رقابت های جهانی ما فقط در مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ روز باید تیمی را که چند ماه رها بوده برای حضور در مسابقات جهانی آماده کنیم. درست است این شرایط برای همه کشورها بوده اما آن ها خیلی وقت است کارشان را شروع کرده اند و ما از آن ها عقب هستیم. البته ما با تمام وجود تلاش می کنیم تا بهترین تیم را آماده حضور در مسابقات کنیم اما نباید در چنین شرایطی بار روانی بر روی تیم های آزاد و فرنگی وجود داشته باشد. نگاه مان به مسابقات جهانی باید مثل یک تورنمنت باشد و توقع کسب نتیجه مثل شرایط نرمال را نداشته باشیم.”غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

*برنامه مان این بود از یک ماه پیش اردوها را آغاز کنیم اما ستاد کرونا نگذاشت

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که اگر اختیار شروع اردوها دست او بود، چه زمانی تمرینات را از سر می گرفت؟ خاطرنشان کرد: اختیار این موضوع دست ما یا فدراسیون کشتی نبود و ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اختیار دارد. ستاد مقابله با کرونا خیلی مقاومت کرد تا مجوز برگزاری اردوی کشتی را صادر نکند. ما بارها با آقایان دبیر و سوریان جلسه داشتیم و دلایل خود را برای شروع سریع‌تر اردوها ارائه دادیم که اتفاقا مورد موافقت آن ها نیز قرار گرفت و بر منطقی بودن خواسته ما نیز تاکید کردند. برنامه ما این بود که از یک ماه پیش اردوها را شروع کنیم و مسوولان فدراسیون کشتی نیز کاملا موافق و همراه ما بودند اما در نهایت ستاد مقابله با کرونا اجازه این کار را نداد. بارها شخص آقای دبیر در جلسات مختلف حضور داشت تا در نهایت موفق شد مجوز شروع تمرینات را از ستاد کرونا بگیرد.”غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

*هیچ اختلافی با دبیر ندارم

وی درباره برخی شایعات مبنی بر وجود اختلاف میان او و علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، گفت: صادقانه می گویم، علیرضا دبیر و حمید سوریان که مسوولیت فنی تیم‌های ملی به او تفویض شده کاملا همراه و حامی ما هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. با دبیر و سوریان ارتباط بسیار خوبی داریم و تعامل خوبی میان کادر فنی و مسوولان فدراسیون برقرار است. طبیعتا در جلسات مختلف بحث می کنیم چرا اینکه ذات برگزاری جلسات نیز همین بحث ها و یا اختلاف نظرهاست. امیدوارم از این به بعد مباحثی که در جلسات ما مطرح می شود به بیرون درز پیدا نکند چرا که معتقدم موضوعات مختلف باید در درون خانواده کشتی حل و فصل شود.

* چه دشمنی با کشتی دارند؟

محمدی در ادامه این گفت‌وگو به انتقاد از معاونت مالی وزارت ورزش پرداخت و گفت: چه دشمنی با کشتی دارند؟ چرا پاداش کشتی گیران در سال های ۹۷ و ۹۸ را پرداخت نمی کنند؟ تا کی باید این بی توجهی ها را تحمل کنیم؟ من دیگر نمی توانم در قبال این ظلم به کشتی سکوت کنم. دیگر نمی توانم جواب کشتی گیرانم را بدهم. با این بی توجهی ها بچه ها دیگر انگیزه ای برای کار ندارند. چرا پاداش ورزشکاران رشته های دیگر پرداخت شده اما پاداش کشتی گیران که همیشه برای ورزش ایران افتخار آفرینی کرده اند را نمی دهند؟ چرا مسئولان ورزش در حق کشتی به عنوان چشم و چراغ ورزش ایران انقدر جفا می کنند؟ ذهن کشتی گیران با این وضعیت خراب شده و دل و دماغ تمرین ندارند. آیا این برخورد با کشتی درست است؟ من نمی خواهم به یکسری از مسائل ورود کنم و امیدوارم معاون مالی وزارت ورزش این برخوردها با کشتی را سریعا تمام کند.”غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

*اداره کل ورزش لرستان در راه کشتی استان سنگ اندازی می‌کند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه به مشکلات کشتی لرستان و سنگ اندازی های اداره کل ورزش و جوانان این استان در راه کشتی لرستان اشاره کرد و گفت: واقعا از رییس فدراسیون کشتی بخاطر توجهی که به کشتی لرستان دارد تشکر می کنم. مردم لرستان از فدراسیون کشتی و بنده به عنوان هم استانی شان توقع دارند به داد کشتی لرستان برسیم که این توقع کاملا به حق است. متاسفانه با دخالت های مسئولان اداره کل ورزش، کشتی لرستان نفس های آخرش را می کشد.

*دنبال کردن منافع شخصی به کشتی لرستان ضربه می زند

وی افزود:  اداره کل ورزش این استان باید با متولی کشتی کشور که فدراسیون کشتی است همراه و هماهنگ باشد. متاسفانه نگاه شخصی و دنبال کردن منافع شخصی به کشتی لرستان ضربه زده است. هیات کشتی لرستان ۸ ماه است که رییس ندارد و این یعنی درد. درد برای استانی که مملو از استعداد کشتی است اما اداره کل ورزش استان به آن ضربه زده است. قطعا دل امثال دبیر، سوریان، نعمت پور و من خیلی بیشتر از مسوولان ورزش لرستان به حال کشتی این استان می سوزد.”غلامرضا محمدی: اختلافی با علیرضا دبیر ندارم”

  • منبع خبر : ایسنا