گوشی اندرویدی جدیدی که iPhone X را در تست سرعت شکست داد
گوشی اندرویدی جدیدی که iPhone X را در تست سرعت شکست داد

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد گوشی اندرویدی که اتفاقاً مدت زیادی هم از رونمایی آن نمی‌گذرد با توجه به بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانسته iPhone X اپل را در تست سرعت پشت‌سر بگذارد. iPhone X به عنوان جدیدترین پرچمدار اپل در بازار گوشی‌های هوشمند، علاوه بر طراحی زیبا و صفحه‌نمایش با کیفیت، از نقطه نظر عملکرد نیز در سطح […]

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد گوشی اندرویدی که اتفاقاً مدت زیادی هم از رونمایی آن نمی‌گذرد با توجه به بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانسته iPhone X اپل را در تست سرعت پشت‌سر بگذارد.

iPhone X به عنوان جدیدترین پرچمدار اپل در بازار گوشی‌های هوشمند، علاوه بر طراحی زیبا و صفحه‌نمایش با کیفیت، از نقطه نظر عملکرد نیز در سطح بالایی قراردارد. از نقطه‌نظر طراحی، شاید برخی وجود نوار تعبیه سنسورها در بالای صفحه‌نمایش را یک ایراد در پرچمدار جدید اپل بدانند اما عملکرد خوب فیس‌آیدی و تجربه کاربری مناسبی که این گوشی هوشمند ارائه می‌کند، تا حد زیادی ایرادهای یادشده را پوشانده است.

البته همان‌طور که گفته شد، طراحی چشم‌نواز و صفحه‌نمایش جذاب، تنها نیمی از معادله را تشکیل می‌دهند و در بخش عملکرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیز ترکیب یک‌دستی را شاهد هستیم. اثبات این امر برعهده امتیازاتی است که برای بنچمارک آیفون ۱۰ اپل به ثبت رسانده است. بنچمارک‌هایی که قدرت بی‌نظیر پردازنده A11 Bionic اپل را به تصویر می‌کشند. با وجود این، طرفداران اپل به خوبی می‌دانند که علی‌رغم عملکرد خیره‌کننده آیفون ۱۰ در مقابل اکثر دستگاه‌های الکترونیکی موجود در بازار، نکته‌ منفی وجود دارد که مانع از یکه‌تازی این محصول می‌شود. نکته منفی که حالا باعث شده در بخش مقایسه سرعت، پرچمدار جدید اپل، قافیه را به یک گوشی اندرویدی تازه‌وارد واگذار کند.

به بیان دقیق‌تر، باید پذیرفت که iOS 11 در نگاه سطحی، به روزرسانی قابل توجهی برای اکوسیستم نرم‌افزاری اپل به حساب می‌آید. این به روزرسانی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را پیش روی مشتاقان قرار داده است. در آیفون ۱۰، به روزرسانی iOS 11مجموعه‌ای از جسچرهای کاربردی را هم برای بهبود تجربه کاربران به همراه آورده است اما در نگاه عمیق‌تر، این به روزرسانی با مشکلاتی نظیر توانایی محدود در مدیریت رم مواجه است.

وب‌سایت BGR مدعی شده اپل در تلاش است تا این ایراد را در اکوسیستم نرم‌افزاری خود مرتفع کند اما تاکنون در انجام این امر موفق نبوده تا بالاخره یک دستگاه اندرویدی نوظهور، تاج سرعت را از آیفون ۱۰ برباید. گواهی این امر، ویدئویی است که از هندزآنOnePlus 5T توسط کانال سرشناس یوتیوبی EverythingApplePro منتشر شده است. در این آزمایش، برتری سرعت وان پلاس ۵ تی بر پرچمدار اپل به خوبی مشهود است. درنظر داشته باشید که پرچمدار جدید وان پلاس از نسخه تقریبا استوک اندروید نوقا بهره می‌برد که در طول زمان، به تکامل چشمگیری رسیده است.

در طرف مقابل، آیفون ۱۰ اپل از پلتفرم iOS 11 بهره‌مند شده که همچنان از مشکلاتی محسوس رنج می‌برد. به نظر می‌رسد بالاخره این تنوع نرم‌افزاری در سیستم‌عامل اندروید به کمک این اکوسیستم آمده تا ترکیبی با سرعت چشمگیر را شاهد باشیم.