فاز دوم پروژه توسعه شبکه فیبرنوری کشور افتتاح می شود
فاز دوم پروژه توسعه شبکه فیبرنوری کشور افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اتمام و بهره برداری از فاز دوم پروژه توسعه شبکه فیبرنوری کشور ( پروژه ملی نور ۲) در نیمه اول سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد ، صادق عباسی شاهکوه با بیان اقدامات انجام شده در زمینه توسعه شبکه زیرساخت ارتباطی کشور در سال جاری، سرفصل برنامه‌های سال آینده را تشریح کرد و از اتمام و افتتاح پروژه ملی نور ۲ به عنوان یکی از اقدامات مهم سال آینده خبر داد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم این پروژه را در نیمه اول سال ۹۸ اجرا و عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، پیگیری پروژه OSS/BSS ، اتخاذ تدابیر لازم برای واگذاری فیبر تاریک و صوت بین الملل و نیز بازسازی شبکه سوئیچ مبتنی بر فناوری IMS را از برنامه‌های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت در سال ۹۸ عنوان کرد.

عباسی شاهکوه همچنین ایجاد و راه اندازی ایستگاههای پایانه فیبر نوری در نقاط خاص، ارتقا بهره وری و مدیریت بهینه منابع، ارتقا مرکز تبادل ترافیک محتوای داخلی(ixp ) ، ایجاد و توسعه مراکز هم مکانی ، واگذاری امکانات بلااستفاده استان‌ها، جمع آوری ایستگاههای ارتباطی غیر ضروری، لزوم توجه به مشتریان و مشتری گرایی و تفویض اختیار به استان‌ها را از دیگر سرفصل‌ها و سیاست‌های اعلام شده سال آینده این شرکت برشمرد.

وی با اشاره به پایان قراردادهای نگهداری و تأسیسات در آبان ۹۸ بر مدیریت بهینه هزینه‌ها تأکید کرد و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت یک شرکت حاکمیتی است و باید هزینه‌ها را کنترل کرده و هزینه‌های غیر ضروری را حذف کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تشریح جایگاه اهمیت نیروی انسانی در تحقق اهداف سازمانی و رعایت شایسته سالاری گفت: باید از نیروی انسانی به عنوان سرمایه اساسی حمایت و صیانت کنیم و مسائل و مشکلات آنان را بررسی و به رفع نیازهای آنان توجه داشته باشیم.

وی در خصوص رفع انحصار و واگذاری بخشی از خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت به بخش خصوصی، گفت: این شرکت نباید در خدمات و فعالیت‌هایی که قابل واگذاری است انحصار ایجاد کند و باید با تکیه بر ارائه خدمات با کیفیت و ارزان، انتخاب نهایی و برتر تمام ذینفعانباشیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: ما در شرکت دو کار مهم را شروع کرده ایم؛ به نحوی که همزمان با تلاش برای بهبود و توسعه پایداری شبکه، درصدد هستیم امکانات و خدماتی همچون فیبر تاریک و صوت بین الملل را با رعایت صرفه و صلاح شرکت و در چارچوب سیاست‌ها و مقررات، به اپراتورهای متقاضی واگذار کنیم.

  • منبع خبر : مهر