فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است
فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده، گفت: فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند و آنها هرگز این را از ما قبول نمی کنند.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محمدباقر قالیباف در مراسم تکریم روسای قوه قضائیه گفت: با شناختی که از جناب آقای محسنی اژه ای دارم و شناخت عمیق و دقیق ایشان از قوه قضاییه، حرکتی که در دوران آقای رئیسی با تلاش مضاعف آغاز شده با شتاب بیشتری به پیش خواهد رفت.”فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است”

وی افزود: واقعیت تلخ این است که امروز کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و شرایط برای مردم خصوصاً محرومین و مستضعفین سخت تر از همیشه است، هم از بعد مسائل اقتصادی چه در حوزه سرمایه‌گذاران و چه بخش محروم، هر دو طرف در آسیب هستند و هم در حوزه مسائل اجتماعی که سرمایه‌های اجتماعی ما رو به کاهش است و بزرگ‌ترین آن اعتماد مردم است که از این جهت در شرایط خوبی نیستیم و این واقعیت تلخی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: خدا را شاکریم که دوره جدیدی از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده و ما در آستانه شروع به کار و مسئولیت پذیری در یک دوره جدید هستیم که فرصت بسیار کم‌نظیری است. مردم هیچ بهانه‌ای را از ما نخواهند پذیرفت و این وظیفه بر دوش همه ماست. هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست. همه ما ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم، مقام معظم رهبری و در پیشگاه خداوند هستیم. ما مکلف به اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه هستیم، ملزم به این هستیم که با کارآمدی یک زندگی خوب را با اولویت محرومین و مستضعفین رقم بزنیم و مکلف هستیم با کارآمدی و پاسخگویی، ثبات اقتصادی، امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: روشن است که بار اصلی این مسئولیت بر عهده دولت محترم در آینده است چرا که اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، اما روشن و مشخص است که دو قوه دیگر باید این فعالیت‌ها را تکمیل کنند چرا که نقش کلیدی در این همکاری، همدلی و هم‌افزایی و کارآمدی و پاسخگویی دارند و امروز باید این همدلی، همکاری و هم‌افزایی نه تنها در حد سران سه قوه بلکه تا آخرین رده‌های سطوح مسئولیت از بخشداری و فرمانداری تا همه سطوح در ارتباط وسیع و عمیق با مردم دیده شود.

قالیباف بر ضرورت هوشمند سازی سیستم‌ها برای کارآمدی و پاسخگویی و مردمی کردن و شفاف کردن فعالیت‌ها تاکید کرد و یادآور شد: حاشیه‌روی، حاشیه‌سازی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است و کام مردم را تلخ می‌کند آنها این را هرگز از ما قبول نمی‌کنند. البته معنایش این نیست که ما به استقلال قوا توجه نکنیم و در جلسات کارشناسی و بررسی‌های تخصصی اختلاف سلیقه نباشد بلکه استقلال قوا طبق قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و همه مکلف به رعایت آن هستیم اختلاف سلیقه هم حتما وجود دارد و امری طبیعی است ولی مهم این است که تعامل بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی یکپارچه به نفع مردم منجر شود و ما تبلور رضایت خدا را در رضایت مردم با همه وجود حس کنیم و مردم هم به آن صحه بگذارند.”فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناه نابخشودنی است”

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم و هدف و نیت‌مان برای خدا و برای مردم باشد جنس کارهای ما باید از جنس کارهای جهادی و پرتلاش باشد هم خوب کار کنیم و هم کار خوب کنیم و اثربخشی آن را در جامعه ببینیم، چرا که مشروعیت ما مسئولان وابسته به نقش‌مان در زمینه‌ی عدالت و عدالت‌گستری است و امیدوارم در این مسیر حرکت کنیم. جوانگرایی و انقلاب‌گرایی هم در این چارچوب تعریف می‌شود ان‌شاءالله گام جدی برداریم و با همراهی و دعای خیر مردم انجام وظیفه کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا