فدراسیون کوهنوردی خواستار شفاف سازی درباره دماوند شد/قرارگاه های کوهستانی رودبارک و ونداربن تعطیل شد
فدراسیون کوهنوردی خواستار شفاف سازی درباره دماوند شد/قرارگاه های کوهستانی رودبارک و ونداربن تعطیل شد
فدراسیون کوهنوردی ایران با ارسال نامه هایی خواستار شفاف سازی در خصوص وضعیت کوه دماوند شد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد فدراسیون کوهنوردی ایران اعلام کرد در پی انتشار اخباری مبنی بر «وقف بخشی از کوه دماوند»، این فدراسیون با ارسال نامه‌ای به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خواستار شفاف‌سازی در این خصوص و تنویر دقیق افکار عمومی از مراتب این موضوع شد.

در بخشی از این نامه خطاب به  دکتر «مسعود منصور» ریاست محترم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آمده است: نظر به مقاله مندرج در سایت روزنامه همشهری آنلاین مبنی بر صدور سند وقف یک بخش از کوه دماوند به سازمان اوقاف، به رغم تکذیبیه آن سازمان و اعلام مالکیت بر اراضی تنها بخشی از روستای ملار، تقاضا می‌شود با توجه به حساسیت جامعه کوهنوردی نسبت به بام ایران و تشویش صورت گرفته، به منظور رفع هرگونه ابهامی، نسبت به اعلام دقیق مکان وقف شده دستورات لازم را صادر نمایید.

بدیهی است یکایک ورزشکاران و اعضای این فدراسیون که بخش زیادی از جامعه فهیم ورزش کشور را تشکیل می‌دهند، به عنوان نگهبانان محیط زیست همواره تلاش دارند تا به عنوان سرباز حفظ محیط کوهستان در کنار عوامل محترم آن سازمان به پاسداری از این مرز بوم بپردازند.

باتوجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اعلام و درخواست فرمانداری شهرستان کلاردشت، به آگاهی می‌رساند؛ با توجه به شیوع و گسترش مجدد بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی قرارگاه‌های کوهستانی رودبارک و ونداربن از ارائه هرگونه خدماتی به کوه‌نوردان گرامی معذور است.

با توجه به توصیه پزشکان برای ماندن در خانه به نظر می‌رسد هنوز هم شاهد صعودهای غیر ضروری از سوی کوهنوردان هستیم. هفته‌ی گذشته ستاد حوادث کوهستان روزهای شلوغی را داشت که همین بیانگر توجه نکردن کوهنوردان و گروه‌های کوهنوردی به شیوع کرونا و خطرات ناشی از آن است.

باتوجه به شیوع موج دوم کرونا، قرارگاه‌های کوهستانی رودبارک و ونداربن هیچ‌گونه خدماتی به کوه‌نوردان نخواهند داد.