فدرال رزرو هر ثانیه یک میلیون دلار چاپ می کند
فدرال رزرو هر ثانیه یک میلیون دلار چاپ می کند
براساس یک گزارش رسمی، ترازنامه فدرال رزرو ایالات متحده با افزایش 586 میلیارد دلار — به 5.25 تریلیون دلار در یک هفته بین 18 تا 25 مارس رسیده است.

فدرال رزرو هر ثانیه یک میلیون دلار چاپ می کند

براساس یک گزارش رسمی، ترازنامه فدرال رزرو ایالات متحده با افزایش ۵۸۶ میلیارد دلار — به ۵٫۲۵ تریلیون دلار در یک هفته بین ۱۸ تا ۲۵ مارس رسیده است. این بدان معناست که به طور متوسط، Fed در این دوره در تلاش برای زنده نگه داشتن بازار در اثر شیوع ویروس کرونا تقریباً ۹۷۰،۰۰۰ دلار در هر ثانیه چاپ کرده است.

به گفته بلومبرگ، این اولین بار است که ترازنامه فدرال رزرو بیشتر از ۵ تریلیون دلار شد. وحشت سرمایه گذاران نسبت به گسترش جهانی COVID-19 باعث شده است تا بانک مرکزی چندین طرح نقدینگی مانند برنامه خرید اوراق قرضه را آغاز کند. بنا بر گزارش ها، مقیاس تلاشهای فعلی این کشور بسیار بزرگتر از ابتکارات مشابه فدرال رزرو در آخرین بحران مالی است.

همانطور که Decrypt گزارش داد، ایالات متحده آمریکا درمورد بسته محرک ۶ تریلیون دلاری توافق کرده است که شامل ۵۶۰ میلیارد دلار مختص به افراد و ۵۰۰ میلیارد دلار برای شرکتهای بزرگ خواهد بود.

نیل کشکاری، رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو مینیاپولیس، در ۲۲ مارس گفت که فدرال رزرو دارای “مبلغ نامحدود پول نقدی” است. “در سیستم مالی وجه کافی وجود دارد و مبلغ نامحدود پول نقد در فدرال رزرو وجود دارد. ما هر کاری را که باید انجام دهیم انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که پول کافی در سیستم بانکی وجود دارد.”

اما اگر عرضه دلار نامحدود است، آیا این مسئله دلار را بی ارزش نمی کند؟