فرار سفیر از سفارت آمریکا در بغداد
فرار سفیر از سفارت آمریکا در بغداد
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با اسکای نیوز از اقدامات امنیتی «بی‌سابقه»، جهت محافظت از سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

فرار سفیر از سفارت‌آمریکا در بغداد

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد این مقام آگاه که نام او فاش نشده، افزود: متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد و کارکنان دفتر او، به دلایل امنیتی مجبور به ترک مقر سفارت آمریکا در عراق شدند.”فرار سفیر از سفارت آمریکا در بغداد”

واشنگتن، حدود دو هفته پیش گفته بود به دلایل امنیتی، نیمی از کارمندان سفارت‌آمریکا در بغداد، محل سفارت را ترک کرده‌اند.

اسکای نیوز گفته است بخشی از کارمندان سفارت آمریکا در بغداد، به اربیل در منطقه کردستان عراق منتقل شده‌اند.

سفارت‌آمریکا در بغداد در واکنش به حمله راکتی به مقر آن در منطقه «الخضراء» بغداد بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «سفارت‌آمریکا تایید می‌کند که راکت‌هایی که منطقه بین المللی را هدف گرفت، پاسخ سامانه‌های دفاع هوایی سفارتخانه را به همراه داشت.»

بر اساس این بیانیه، خسارات اندکی بر اثر این حمله به مجتمع سفارتخانه وارد آمد اما تلفات جانی برجای نگذاشت. سفارت آمریکا گفت که گزارش‌هایی دریافت کرده است که حاکی از وارد آمدن خسارت به مناطقی مسکونی در نزدیکی سفارت‌آمریکا و احتمالا جراحت برخی از غیرنظامیان بی گناه عراقی است.

سفارت‌آمریکا تاکید کرد: «همان طور که بارها گفتیم، این دست حملات علیه تاسیسات دیپلماتیک نقض قانون بین المللی و تعرض مستقیم به حاکمیت دولت عراق است.» سفارت‌آمریکا از همه رهبران گروه‌های سیاسی و دولتمردان این کشور خواست برای ممانعت از وقوع چنین حملاتی گام‌هایی را به کار گیرند و مسئولان آن را مجازات کنند.

الصدر گفت:« پارلمان هم باید با سفارت آمریکا مذاکره کند تا دست از اشغالگری، زورگویی و دخالت در امور عراق بردارند تا امنیت عراق مصون بماند.»

رهبر جریان صدر گفت: «همه کسانی که سلاح را خارج از کنترل دولت و مغایر با تصمیم عقلانی و اجماعی به کار می‌گیرند یا تروریست هستند یا غیرقانونی و غیرشرعی هستند.»

منطقه الخضراء بغداد شامگاه امروز یکشنبه هدف حمله راکتی قرار گرفت که خساراتی مالی به ساختمان‌هایی واقع در آنجا برجای گذاشت.

  • منبع خبر : ایسنا