فراکسیون ورزش به مشکلات استقلال و پرسپولیس ورود خواهد کرد
فراکسیون ورزش به مشکلات استقلال و پرسپولیس ورود خواهد کرد
یک عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون به مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که واگذاری این دو باشگاه هرچه سریعتر عملیاتی شود.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه مالکیت اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با مردم است، اظهار کرد: درست است که از نظر اعتبار، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، دولتی هستند ولی از نظر مارکت، متعلق به مردم هستند و ما امیدواریم این دو تیم به مردم برگردد. “ورود فراکسیون ورزش به مشکلات استقلال و پرسپولیس”

وی افزود: قرار بود تا پایان سال ۹۹ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شوند ولی در این زمینه قصورهایی وجود دارد. البته طبق قانون تجارت ابتدا باید ثبت شرکت، اموال و دارایی صورت گیرد و بعد واگذاری انجام شود. امیدواریم این آرزوی دیرینه مردم محقق شود و این شرکت وارد بورس شود تا همه مردم بتوانند در آن مشارکت کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فراکسیون ورزش حتماً نسبت به مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ورود خواهد کرد، گفت: در مورد محرومیت مهاجم پرسپولیس ما دیدیم که در دو ساعت رایی صادر شد، همچنین دو باشگاه بدهی‌هایی دارند و بحث‌هایی هم در مورد تبعیض بین دو باشگاه وجود دارد. امیدواریم در جلساتی که با وزیر ورزش، هیئت مدیره و مدیر عامل دو باشگاه خواهیم گذاشت، بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا پس از بررسی شکایت برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش، ١۶ اسفند سال ٩٨ با صدور حکمی پرسپولیس را محکوم کرد که یک میلیون و ۵۵ هزار یورو به سرمربی سابق خود و همینطور ۷۶ هزار و ۴۸۰ یورو به ایگور پانادیچ ، ۲۰۵ هزار یورو به زلاتکو ایوانکوویچ  و  ١١۵ هزار یورو  به مارکو استیلینوویچ بپردازد.

 

البته پرسپولیس باید ۵ درصد سود دیرکرد را نیز به این مبالغ اضافه و به حساب مربیان کروات واریز می‌کرد. از همان روزها مهدی رسول‌پناه که به تازگی سرپرست باشگاه پرسپولیس شده بود به همراه علی رغبتی به عنوان عضو هیات مدیره و رضا یلوه به عنوان معاون باشگاه، در مصاحبه‌های مختلف وعده پرداخت این پول و بستن پرونده برانکو را دادند اما این وعده در واقعیت عملی نشد.

  • منبع خبر : ایسنا